Αποκάλυψη μέρος 2 – Άοπλη αυτοάμυνα ενάντια μαχαιριού

Φυσικά ο νόμος έχει δικαίως τις αντιρρήσεις του σε κάτι τέτοια δεδομένου ότι αποτελούν μονομαχία (ίσως και δολοφονία) που είναι παράνομη. Αυτή η απαγόρευση αποτελεί και προστασία από το νόμο και είναι δυστυχώς, ένας άλλος λόγος που διδάσκονται bullshit από bullshitters.

Κι’ άλλες σοκαριστικές αλήθειες!

(Μέρη αυτού του άρθρου είναι κλειδωμένα και προσβάσιμα μόνο με προσωπικό κωδικό.)

Με τα χρόνια έχω δει πολλές, πάρα πολλές άμυνες εναντίων του μαχαιριού να διδάσκονται από «μάστερ» από όλες τις κατευθύνσεις της πυξίδας. Στο θέμα αυτό – Άοπλη Αυτοάμυνα Ενάντια Μαχαιριού – το Διαδίκτυο έχει επίσης αποδειχθεί ότι αποτελεί αστείρευτη πηγή πληροφοριών. Δυστυχώς χρησιμεύει επίσης ως έδρανο για όσους προωθούν τη προσωπική τους μάρκα των «σούπερ αποτελεσματικών και αλάνθαστων δεξιοτήτων αυτοάμυνας εναντίων του μαχαιριού». Κυρίως σε ένα αφελές κοινό που ελπίζει για μια εύκολη και οριστική απάντηση.

Εγώ πάντως ελπίζω όλοι να γνωρίζουμε πια ότι δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.

Έχοντας δει αυτά, αισθάνομαι υποχρεωμένος να προβάλλουμε τη θέση του Combatives Group για το θέμα αυτό. Θα εξηγήσουμε και το σκεπτικό μας πίσω από κάθε θέση μας όσον αφόρα την άοπλη αυτοάμυνα εναντίων του μαχαιριού. Στην πραγματικότητα ανοίγουμε το αντικείμενο της συζήτησης και την ευκαιρία επίδειξης και απόδειξης σε όποιον είναι πρόθυμος ή αμφισβητεί τις απόψεις αυτές.

Πρώτα απ’ όλα, επιτρέψτε μας να καταστήσουμε απολύτως σαφές ότι δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει 100% βιώσιμη, αλάνθαστη ή σίγουρη ΑΟΠΛΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΥΤΟΑΜΥΝΑΣ ενάντια σε μαχαίρι, είτε όρθιοι είτε στο έδαφος. Συνεπώς…, δεν υπάρχει εύκολη ή οριστική απάντηση.

Δεν είμαστε μόνοι μας σε αυτήν την θέση και ο άνθρωπος που πρακτικά θεωρείται ο Πατέρας του Combatives, ο W.E. Fairbairn, το έκανε αυτό απόλυτα σαφές, δηλώνοντας την ίδια άποψη πριν από το 1940. Μπορεί να αναρωτιέστε:

«Και τι τον έκανε αυτόν ειδικό;» Τις απαντήσεις θα τις βρείτε εδώ (Combatives, οι πρώτες δοκιμές).

Επιπλέον, αυτές οι δεξιότητες έφτασαν στο αποκορύφωμά τους, ενώ εκπαιδεύονταν από αυτόν, τον A.E. Sykes και τους άλλους συμβαλλόμενους. Ένας μακρύς κατάλογος κομάντο, μαχητές της αντίστασης, ειδικές δυνάμεις αλεξιπτωτιστών, μυστικοί πράκτορες κτλ. σε όλη τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ακόμη και την μετέπειτα διάρκεια του ψυχρού πολέμου σε απόλυτη μυστικότητα. Εκτός αυτού, ο Fairbairn προσωπικά επιβίωσε αρκετές εκατοντάδες ένοπλες επιθέσεις και συγκρούσεις. Βάση αυτών θα έλεγα ότι ήταν εξαιρετικά έμπειρος, καλύτερα πληροφορημένος και καταρτισμένος από οποιονδήποτε παλαιό ή σύγχρονο “MASTER”, πράγμα που ποτέ δεν τόλμησε να αποκαλέσει τον εαυτό του.

«Ένας άνθρωπος με μαχαίρι έχει το πάνω χέρι σε σύγκριση με έναν άοπλο άνδρα, ακόμη και αν είναι καλά εκπαιδευμένος στις πολεμικές τέχνες.» – W.E. Fairbairn

Με βάση την απίστευτη εκτεταμένη και καταγεγραμμένη προσωπική του πείρα στο θέμα αυτό, είναι μάλλον ανόητο να αμφισβητήσει κανείς την γνώμη του.

Πέρα από όσα αναφέρονται στο άρθρο (Ένοπλη Αυτοάμυνα με Μαχαίρι) υπάρχουν και όλοι οι ψυχοφυσιολογικοί παράγοντες που αυξάνουν την αντίσταση των ανθρώπων να σκοτώνει ο ένας τον άλλον. Ειδικά σε συνθήκες CQC, δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε το γεγονός ότι ορισμένοι τύποι ανθρώπων όντως σκοτώνουν άλλους ανθρώπους με ευκολία. Για χάρη όσων, για οποιονδήποτε λόγο, μπορεί να αντιμετωπίσουν έναν τόσο αποφασισμένο επιτιθέμενο, συμβάλουμε ότι εμπειρία και γνώση του αντικειμένου έχουμε συγκεντρώσει όλες αυτές τις δεκαετίες.

Σήμερα, προσφέρουμε τη δική μας συσσωρευμένη εμπειρία στην άοπλη αυτοάμυνα εναντίων μαχαιριού ως ομάδα. Όλες οι ενδείξεις από την βαριά προπόνηση και τις δοκιμές που έχουν υποστεί οι ασκούμενοί μας, έχουν αποδείξει με σαφήνεια την παραπάνω θέση του Φέρμπερν (το σχόλιο).

Άποψη και γνώμη μας είναι ότι όταν αντιμετωπίζουμε ΕΠΙΘΕΤΙΚΟ και ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟ άνθρωπο με μαχαίρι, είναι ότι ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ επειδή το μαχαίρι αποτελεί ΟΠΛΟ ΕΠΑΦΗΣ. Αυτό σημαίνει ότι όπου και αν μας ΑΓΓΙΖΕΙ, είμαστε εν δυνάμει ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ, ΑΝΑΠΗΡΟΙ ή ΝΕΚΡΟΙ. Όλα αυτά μπορεί να ακούγονται σαν προφανή και κουραστική δήλωση, αλλά φαίνεται να είναι γεγονός που πολλοί από αυτούς τους «γκουρού στην άοπλη αντιμετώπιση του μαχαιριού» να απορρίπτουν ως ασήμαντο.

Είναι ίσως επειδή δεν κατανοούν την έκταση της ζημιάς που μπορεί να γίνει στο ανθρώπινο σώμα από ένα κάρφωμα ή κόψιμo; Ή μήπως ότι έχουν πετσί ρινόκερου; Ίσως να είναι η μυστική τεχνική του ΜΑΣΤΕΡ Fu-Ma-Ra όπου ασκεί τις μυστικιστικές εσωτερικές δυνάμεις που τον έχουν κάνει αθάνατο!!;;

Ο Κίνδυνος της Διδασκαλίας Χρήσης Όπλων
Και ξαναθυμίζουμε με μόνο αυτές τις 2 ζοφερές εικόνες από μια μεγάλη συλλογή.

Το λυπηρό είναι ότι αυτοί οι αφελείς «ειδικοί» διδάσκουν τις τεχνικές τους ως δεδομένες δεξιότητες άοπλης αυτοάμυνας εναντίων του μαχαιριού. Ακόμη πιο λυπηρό είναι το γεγονός ότι διδάσκονται σε ένα ακόμα πιο αφελείς κοινό που πιθανά ψάχνει για πραγματικές γνώσεις ή δεξιότητες.

Όσον αφορά αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με το είδος για την «τέχνη» και μόνο, έχει καλώς. Όμως ας αναλογιστούν…, και να θέλουν να μάθουν για τον οποιοδήποτε λόγο, ποιος λέει ή εγγυάται ότι αυτοί που τους παρουσιάζονται ως «ειδικοί και μάστερ», είναι πράγματι ειδικοί ή μάστερ;;

Η έννοια «άοπλη αυτοάμυνα ενάντια μαχαιριού» σηκώνει πολύ συζήτηση

Κατ’ αρχάς, είναι σημαντικό να αποδεχθούμε το γεγονός ότι, αν ένας επιτιθέμενος ΘΕΛΕΙ να μας σκοτώσει, μάλλον θα ΝΙΩΣΟΥΜΕ την επίθεση ΠΡΙΝ την ΔΟΥΜΕ. Αυτό σημαίνει συνήθως ότι θα δεχτούμε επίθεση από ΕΝΕΔΡΑ ή ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ. Άρα τα κακά νέα σε αυτές τις συνθήκες, είναι ότι οι πιθανότητες να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας με επιτυχία και να απομακρυνθούμε σώοι και αβλαβείς είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΕΣ.

Αν ένας επιτιθέμενος μας θέλει νεκρό, απλά θα μας μαχαιρώσει ή θα μας πυροβολήσει ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ από ΕΝΕΔΡΑ και εκεί τελειώνει το θέμα. Αυτά όσον αφορά τους «ειδικούς» του θέματος…

Παρά ταύτα, ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΟΥΜΕ την έστω και ΜΙΚΡΗ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ να δεχτεί κανείς επίθεση ως αποτέλεσμα μιας ΚΛΙΜΑΚΟΥΜΕΝΗΣ κατάστασης.

Η έννοια της άοπλης αυτοάμυνας εναντία μαχαιριού δεν είναι κάτι καινούργιο. Κάποιοι άνθρωποι έχουν μελετήσει το θέμα και το έχουν καταφέρει (ως ένα βαθμό) εδώ και χιλιετίες σε όλο τον κόσμο.

Άοπλη αυτοάμυνα ενάντια μαχαιριού

Δεδομένου ότι οι νόμοι στις «πολιτισμένες» Ευρωπαϊκές χώρες απαγορεύουν την μεταφορά και τη χρήση του μαχαιριού από τους πολίτες. Λόγο αυτού, έχει μειωθεί. Συνεπώς, δεν βλέπουμε πια την ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ του κυρίως ανδρικού πληθυσμού να μεταφέρει ανοιχτά ή κρυφά μαχαίρι ή να εξασκείται σε δεξιότητες μαχαιριού. Στην πραγματικότητα, ο φέρον ενός μαχαιριού στη σημερινή ευρωπαϊκή κοινωνία θα μπορούσε ακόμα να τον στιγματίσει ως εκκεντρικό ή περιθωριοποιημένο άνθρωπο. Ίσως ακόμη και με εγκληματική τάση. Αυτό εφιστά σίγουρα την προσοχή του νόμου.

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο, είναι ο ΑΡΙΘΜΟΣ των ανθρώπων που πραγματικά ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ότι ΜΠΟΡΟΥΝ να ΑΜΥΝΘΟΥΝ αποτελεσματικά ΑΟΠΛΟΙ. Και μάλιστα απέναντι σε έναν ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟ επιτιθέμενο οπλισμένο με μαχαίρι. Αυτό σε βαθμό, ώστε οι τάξεις των δασκάλων, ειδικών και μάστερ σχετικά με το θέμα της άοπλης αυτοάμυνας εναντίον ενός μαχαιριού έχουν πολλαπλασιαστεί σαν μανιτάρια (Είναι πολλά τα λεφτά… Άρη.). Όσον αφορά αυτό το συγκεκριμένο σημείο, η άποψή μας για το ΠΟΙΟΣ είναι ή το ΤΙ συνιστά κάποιον εμπειρογνώμονα αυτοάμυνας, είτε οπλισμένος με ένα μαχαίρι είτε άοπλος, μπορεί να βρεθεί στα άρθρα: Εναντίων του μαχαιριούΟ Μύθος του Ειδικού Μαχητή με Μαχαίρι.

Για να επισημάνουμε πόσο ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΕΣ είναι οι συνθήκες επίθεσης με μαχαίρι, ακόμα και σοβαροί στρατοί ανά τον κόσμο ΔΕΝ ασχολούνται με το θέμα. Ούτε τη λεγόμενη άοπλη μάχη εναντίων του μαχαιριού, ούτε τη ένοπλη μάχη με μαχαίρι(ξιφολόγχης) πέρα από την χρήση του σε ΕΝΕΔΡΑ (υφαρπαγή). Και αντιθέτως με αυτά που πωλούνται από τους διάφορους ειδικούς, ΟΥΤΕ καμία Ειδική Δύναμη δεν ασχολείται με το θέμα. Τουλάχιστον όχι στην έκταση που προτείνουν ή και υπονοούν μερικοί «ειδικοί» και, αυτά τα σώματα είναι οι πραγματικοί επαγγελματίες.

Οι ασκούμενοι των κατά τα άλλα «πολεμικών τεχνών» αγνοούν ότι τα περισσότερα από αυτά που διδάσκονται, σε αντίθεση με ό, τι ΝΟΜΙΖΟΥΝ, δεν έχουν δοκιμαστεί ποτέ σε ένα σύγχρονο πεδίο μάχης. Και μάλιστα, ούτε στην πολιτική ζωή και ΣΙΓΟΥΡΑ όχι κάτω από συνθήκες πραγματικής απειλής. Και όχι μόνο αυτό, αλλά στην πραγματικότητα, οι εμπειρογνώμονες που τα προωθούν δεν έχουν ΤΙΠΟΤΑ νέο ή έγκυρο να διδάξουν σε ανθρώπους που δεν έχει ΗΔΗ χιλιοδοκιμαστεί από τον Ψυχρό Πόλεμο μέχρι και την αρχαιότητα.

Ακόμη και μόλις πριν από 200 χρόνια σε πολλά μέρη του κόσμου, το μαχαίρι ήταν μέρος της αποδεκτής ενδυμασίας των ανθρώπων στο αστικό περιβάλλον και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο (δείτε ελληνική ενδυμασία της περιόδου).

Γιατί;

Απλά επειδή ο κόσμος ΖΟΥΣΕ με ένα μαχαίρι στη ζώνη κάνοντας ΕΡΓΑΣΙΕΣ ή για την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ του. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι τότε έπρεπε να σφάζουν οι ΙΔΙΟΙ τα ζώα τους ή να τα κυνηγήσουν στη φύση και όχι να τα κυνηγήσουν στα ψυγεία του σούπερ μάρκετ όπως κάνουν οι σύγχρονοι «ειδικοί μάστερ» μας… Λόγω αυτών των παραγόντων, οι άνθρωποι ήταν πολύ πιο εξοικειωμένοι με τη χρήση του μαχαιριού από ότι είναι ο μέσος πολίτης ή ο «ειδικός μάστερ» σήμερα. Αυτό σημαίνει επίσης ότι θα ήταν πολύ πιο πιθανό να γνωρίζουν και ποιές άοπλες τεχνικές πραγματικά λειτουργούσαν καλύτερα από άλλες και ποιές καθόλου.

Εικάζω ότι ο λόγος για αυτή την αριθμητική έκρηξη εμπειρογνωμόνων, είναι ότι οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη να θεωρούν τους εαυτούς τους «ξεχωριστούς» και «ανώτεροι». Πιθανά επειδή τάχα γνωρίζουν μια «μυστική τέχνη» που άλλοι θνητοί δεν γνωρίζουν. Τους γεμίζει με την αίσθηση της ενδυνάμωσης ή ανωτερότητας, αν θέλετε. Σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει αυτό το σχόλιο, (ειλικρινά δεν δίνω δεκάρα), αλλά αν είναι τόσο σίγουροι για τις γνώσεις τους στην άοπλη (ή και ένοπλη με μαχαίρι) αυτοάμυνα εναντίον ενός μαχαιριού, είμαι πρόθυμος να τους επιτρέψω να τις θέσουν σε δοκιμασία οποιαδήποτε στιγμή θέλουν. Φυσικά ο νόμος έχει δικαίως τις αντιρρήσεις του σε κάτι τέτοια δεδομένου ότι αποτελούν μονομαχία (ίσως και δολοφονία) που είναι παράνομη. Αυτή η απαγόρευση αποτελεί και προστασία από το νόμο και είναι δυστυχώς ένας άλλος λόγος που διδάσκονται bullshit από bullshitters. Η τελευταία αιματηρή προσυμφωνημένη μονομαχία στην Ελλάδα έγινε το 1904. O βουλευτής Τρικάλων Κοκός Χατζηπέτρος, με αφορμή κάποια αγόρευση στη Βουλή, έβρισε τον υπουργό Σπύρο Στάη, προσβάλλοντας την οικογένειά του. Δεν απεβίωσε κανείς…

22/06/2019

Καπανταϊδάκης Ζαχαρίας

Μοιράσου το:

Σχετικά άρθρα

Αυτοάμυνα με όπλα στο σπίτι

Αυτοάμυνα με όπλα στο σπίτι, τι λέει η Ελληνική νομοθεσία, τι είναι Νόμιμη Αυτοάμυνα στο σπίτι, κατά πόσο μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει όπλο και, τι θεωρείται ΟΠΛΟ ανάλογα με τον ΝΟΜΟ.

Άσκησε Πίεση με Ζήλο

Άσκησε Πίεση με Ζήλο

Ποιά άμυνα είναι η καλλίτερη; Ποιός έχει το ανώτερο πνεύμα σε μια συμπλοκή, ο αμυνόμενος ή ο επιτιθέμενος; Πόσο μπορούμε να δοκιμάσουμε την ανοχή του νόμου;

Η δράση θεραπεύει τον φόβο

Η δράση θεραπεύει τον φόβο

Είναι δυνατόν να απαλλαγούμε από το αίσθημα του φόβου εντελώς; Σαφέστατα όχι! Μπορεί όμως με συγκεκριμένη μέθοδο εκπαίδευσης να το μειώσουμε σημαντικά ώστε να γίνει σύμμαχος. Μάθε πως…

Γίνε μέλος της Κοινότητας του Combatives Group, μαθαίνοντας και δοκιμάζοντας ρεαλιστικές δεξιότητες αντιμετώπισης της βίας.

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Με την αποστολή της φόρμας συμμετοχής στο σεμινάριο, δηλώνω ότι συμφωνώ με τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρατίθενται εδώ:

  • Οι αιτήσεις συμμετοχής θα κλείσουν 2 ημέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου.
  • Υποχρεωτικός εξοπλισμός: Σαγιονάρες, Πετσέτα προσώπου
  • Προαιρετικός εξοπλισμός: Κάσκα, Μασέλα, Σπασουάρ.
  • Οι συμμετέχοντες οφείλουν να είναι οικονομικά εντάξει πριν την έναρξη του σεμιναρίου. Παρέχονται τραπεζικός λογαριασμός και PayPal, μέσω email. Απόδειξη λαμβάνεται ηλεκτρονικά. Εδώ αναγράφονται οι τρόποι πληρωμής.
  • Οι συμμετέχοντες θα λάβουν Βεβαίωση Συμμετοχής.

Πληρωμή σεμιναρίου:

Οι πληρωμές συμμετοχής θα καταβάλλονται τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου στη γραμματεία ή μέσω Paypal μέσω του ακόλουθου συνδέσμου (πληρωμή σεμιναρίου), στη διοργανώτρια εταιρεία Ανθρώπινη Ανάπτυξη ΑΜΚΕ – Human Development NPO. Μη πληρωμένες αιτήσεις θα θεωρηθούν άκυρες.

Η απόδειξη πληρωμής θα σταλεί ηλεκτρονικά στο δηλωμένο e-mail μετά το πέρας του σεμιναρίου. Πλήρης επιστροφή του καταβληθέντος ποσού γίνεται για ακυρώσεις συμμετοχής τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου. Η ακύρωση πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά με σχετικό email ή τηλεφωνικά.

ΟΡΟΙ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Η ακύρωση πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά, μέσω της Φόρμας Ακύρωσης Συμμετοχής. Εναλλακτικά, καλέστε μας στο 210.80.47.244, εγκαίρως. Θυμηθείτε ότι η γραμματεία λειτουργεί καθημερινές, από τις 10:00 έως τις 16:00.