Η αλήθεια για τις πολεμικές τέχνες και την αυτοάμυνα

Είναι οι πολεμικές Τέχνες και η Αυτοάμυνα το ίδιο πράγμα; Ποιές είναι οι αλήθειες και ποια τα ψέματα και πως διαφέρουν; Μήπως έχουν όλα να κάνουν με το πώς αντιμετωπίζεται ο κίνδυνος ή όχι;

Αυτό το άρθρο και άλλα σίγουρα θα προκαλέσει αντιδράσεις από σχολές πολεμικών τεχνών. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι όλοι μας εξυπηρετούμαστε καλύτερα από την αλήθεια.

Συνειδητοποιούμε επίσης ότι κανείς (και σίγουρα όχι εμείς), σπάνια βλέπει ή γνωρίζει πάντα την πλήρη ή απόλυτη αλήθεια για οτιδήποτε.

Παρά ταύτα, καλούμε οποιονδήποτε να ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ τα αντίθετα όσων γράφονται, πραγματοποιώντας τα ΕΜΠΡΑΚΤΑ ή ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΣ μας αδιάψευστα στοιχεία.

Οι θέσεις μας βασίζονται σε δεκαετίες μελέτης, δοκιμών και διδασκαλίας πραγματικής, ιστορικά αποδεδειγμένης πολεμικής τέχνης. Τα τελευταία εικοσιπέντε από αυτά τα χρόνια ειδικά στην αυτοάμυνα. Θαρρούμε ότι είναι αρκετά να εκφράσουμε την εμπειρία μας. Βάση αυτής, βρίσκουμε ότι πρέπει να ξεκαθαρίσουμε με το κοινό γενικά ότι η εκπαίδευση σε πολεμικές τέχνες ΑΠΕΧΕΙ ΠΟΛΥ από την ΑΝΑΓΚΑΙΑ (όσα πραγματικά χρειάζεται κανείς) εκπαίδευση αυτοάμυνας για τον σύγχρονο κόσμο.

Ωστόσο, τούτο λεχθέντος, ειλικρινά ελπίζουμε ότι δεν θα παρεξηγηθούμε για την θέση μας. Ότι όσα πιστεύουμε ότι είναι πλέον μαχητικά αθλήματα δεν αξίζουν τα χρόνια και αφοσίωση στη καλλιέργησή τους για τους σκοπούς της αυτοάμυνας. Αυτά τα λέμε διότι έχουμε ολόκληρες δεκαετίες ιστορίας και προσωπικού  ιστορικού στον τομέα. Αντιθέτως, σίγουρα αξίζουν προσπάθεια στη μελέτη αν ενδιαφέρεται κανείς για το στοιχείο της ΤΕΧΝΗΣ και ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ.

Οι πολεμικές τέχνες, όπως τις εκλαμβάνεται ο κόσμος ευρύτερα, έχουν κάνει πολλά για πολλούς στη ζωή τους. Η αφοσιωμένη εκπαίδευση των πολεμικών τεχνών έχει πραγματικά τόσα πολλά οφέλη για την υγεία, τόσο σωματική όσο και ψυχική, που είναι δύσκολο να αγνοηθούν. Αλλά, μέχρι εκεί…

Αυτό που λέμε εδώ ισχύει για τους περισσότερους ανθρώπους. Η κλασική εκπαίδευση πολεμικών τεχνών στη μορφή μαχητικής άθλησης, ΣΠΑΝΙΑ θα ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ τις ΑΝΑΓΚΕΣ της αυτοάμυνας σε μια ΚΡΙΣΗ.

Για την οικονομία και τη σαφήνεια της επικοινωνίας, εδώ θα εξετάσουμε σύντομα κάποιους ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΥΣ που γίνονται συχνά για τις πολεμικές τέχνες. Θα ακολουθήσουν οι ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΕΙΣ του κάθε ισχυρισμού:

Ισχυρισμός

Οι Πολεμικές Τέχνες είναι αποτέλεσμα χιλιάδων χρόνων ανάπτυξης και οι τεχνικές που διδάσκονται σ’ αυτές είναι αυτές που αποδείχτηκαν απ’ όσους επιβίωσαν στο πεδίο της μάχης.

Γεγονός

Πολύ γενικός και λάθος ισχυρισμός σε σχεδόν κάθε σημείο. Οι ΑΟΠΛΕΣ πολεμικές τέχνες όπως τις γνωρίζουμε σήμερα είναι μια πολύ πρόσφατη ιστορική εξέλιξη. Το Καράτε ήταν άγνωστο στην Ιαπωνία μέχρι το 1920. Το Tae Kwon Do εδραιώθηκε ως σύστημα το 1950, το Αϊκίντο το 1952 κλπ.

(Karate – άδειο χέρι –μετάφραση)

(Το Tae Kwon Do – Tae, να κλοτσήσει ή να πηδήξει – Kwon, γροθιά ή χέρι – και Do, τρόπος.)

(Aikido – Ai, αρμονία – ki, πνεύμα ή ενέργεια – do, το μονοπάτι, το σύστημα ή τον τρόπο. Το Αϊκίντο είναι ο τρόπος του πνεύματος της αρμονίας.)

Όπως τον προϊστορικό άνθρωπο, ο σύγχρονος άνθρωπος είναι κατ’ εξοχήν χρήστης εργαλείων και, αν μπορεί να το αποφύγει, μάχεται με όπλα και σπάνια άοπλος (με γυμνά χέρια και πόδια). Καμία λεγόμενη πολεμική τέχνη πλην ελάχιστων (π.χ. Ζίου Ζίτσου –Τζου Τζούτσου) δεν έχει κανένα πραγματικό ιστορικό στοιχείο ή αποδεδειγμένη εμπειρία σε κανένα πεδίο μάχης.

Ισχυρισμός

Οι Ασιατικές πολεμικές τέχνες παρέχουν ένα πλήρες σύστημα αυτοάμυνας το οποίο, όταν έχει μαθευτεί, επαρκεί για τις ανάγκες αυτοάμυνας στις περισσότερες περιπτώσεις.

Γεγονός

Αυτό είναι μέγα λάθος. Οι άοπλες ασιατικές πολεμικές τέχνες εξελίχθηκαν σε μεγάλο βαθμό από τις τεχνικές όπλων και μαχητών με πανοπλία (αυτό ίσχυε και στην Ευρώπη). Στην Ιαπωνία, για παράδειγμα, αυτό έγινε πολύ καιρό μετά το τέλος των περίπου 400 ετών εμφυλίου πολέμου. Αυτά τα ΑΟΠΛΑ συστήματα δεν αναπτύχθηκαν για σκοπούς αυτοάμυνας. Αναπτύχθηκαν ως ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ «τέχνες κληρονομιάς» σε κλειστές σχολές που αργότερα κατέληξαν ως «μαχητικά αθλήματα». Το ευρωπαϊκό αντίστοιχο αυτών είναι τα HEMA – Historical European martial arts.

“Η εξέλιξή τους ήταν από “Jutsu” σε “Do” π.χ. Ken jutsu > Kendo, Ju Jutsu > Judo κλπ.

Η δημιουργία τους (ειδικά των Ιαπωνικών συστημάτων Τζου Τζούτσου) ήταν μερικές φορές ένας τρόπος για ορισμένες «οικογένειες πολεμικής κληρονομιάς» που αρχικά υπηρετούσαν φεουδάρχες φατριών, να συνεχίσουν να ευημερούν μέσω της διδασκαλίας αυτών. Κάποιες ονομάστηκαν «πολιτιστικοί θησαυροί». Με αυτόν τον τρόπο, αυτές οι οικογένειες διατήρησαν επίσης τις πολεμικές τους παραδόσεις διότι η οπλοφορία (π.χ. με σπαθί), απαγορεύτηκε. Η τάξη των Σαμουράι διαλύθηκε νομικά στην Ιαπωνία στο τελευταίο μέρος του δέκατου ένατου αιώνα.

Άλλες χώρες ανέπτυξαν τα συστήματά τους βασισμένα σε κινεζικά και ιαπωνικά συστήματα. Π.χ. η I.T.F. (International Taekwondo Federation) διδάσκει και προωθεί μια κορεατική μορφή ιαπωνικού καράτε, βασισμένο σε μεγάλο βαθμό στο ιαπωνικό Shotokan. (Οκιναβέζικο για την ακρίβεια – η Οκινάβα προσαρτήθηκε βίαια στη Ιαπωνία.)

Ο Κορεάτης στρατηγός Choi, ο βασικός ιδρυτής και υποστηρικτής του TKD, θεώρησε ότι μια γηγενή κορεατική μορφή «καράτε» θα ήταν επωφελής για την αναγέννηση της κορεατικής εθνικής υπερηφάνειας μετά την ήττα των Ιαπώνων κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η ιαπωνική κατοχή της Κορέας ήταν βάρβαρη και σχεδιάστηκε για να εξαλείψει ολόκληρο τον κορεατικό πολιτισμό και να το υποκαταστήσει με την ιαπωνική κουλτούρα.

Ο στρατηγός είδε τους Ιάπωνες να ασκούν καράτε κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής κατοχής τους στην Κορέα. Άλλαξε τις φόρμες (Κατα), έτσι ώστε το TKD να εκληφθεί ως Κορεατική μορφή τέχνης. Δηλαδή σαφώς «μη Ιαπωνικό».

Οι τεχνικές και οι φόρμες που προστέθηκαν δεν είχαν σκοπό αυτοάμυνας αλλά να καταστήσουν οπτικά φανερό ότι αυτό που διδασκόταν ήταν Κορεάτικο και όχι Ιαπωνικό.

Αργότερα, όταν έγινε ολυμπιακό άθλημα, η εκπαίδευση ακολούθησε περισσότερο τους κανόνες και το πνεύμα του Ολυμπιακού αθλητισμού. Υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι αθλητές που αναδείχθηκαν από τα σχολεία TKD, αλλά αυτό είναι πολύ περισσότερο αποτέλεσμα της ατομικής τους προσπάθειας και όχι της μεθόδου κατάρτισης του TKD ως σύστημα αυτοάμυνας.

Επιπλέον, ένα «πλήρες» σύστημα αυτοάμυνας πρέπει βεβαίως να περιλαμβάνει ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ από μόνο τις ΤΕΧΝΙΚΕΣ και την ΜΗΧΑΝΙΚΗ τους. Δηλαδή, το ΠΩΣ να κλοτσήσει ή να χτυπήσει κανείς κλπ. Μόλις μια κατάσταση φτάσει σε αυτό το σημείο φυσικής συμπλοκής στον δρόμο, έχετε μια ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ όπου μπορεί να συμβεί ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ανεξάρτητα από τις «πολεμικές» δεξιότητες του καθενός.

Ο πραγματικός ΣΤΟΧΟΣ της ΑΥΤΟΑΜΥΝΑΣ είναι να ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ και να ΑΠΟΦΥΓΕΙ κανείς τον σοβαρό ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟ ή ΘΑΝΑΤΟ από μια επίθεση.

Ο στόχος αυτός είναι σαφώς ΠΡΩΤΟΣ και επιτυγχάνεται καλύτερα με την ΑΠΟΦΥΓΗ των ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ, η οποία γίνεται πολύ πιο εφικτή, γνωρίζοντας τους «τρόπους» των ανθρώπινων αρπακτικών. Το πώς ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ, πώς ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ τα θύματά τους πως ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ και πώς να εμφανίζονται τα εν δυνάμει θύματα ως ένα μη ελκυστικό και ιδανικά απαράδεκτο θύμα σε αυτά.
Η κατά την εκπαίδευση της αυτοάμυνας πρέπει επίσης να συμπεριλαμβάνει εκπαίδευση και δεξιότητες ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΑΝΤΙΕΤΩΠΙΣΗΣ, της ΚΛΙΜΑΚΩΣΗΣ μιας κατάστασης όπως και της ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ.

Οι ασιατικές «πολεμικές τέχνες», όπως διδάσκονται και προωθούνται, ΔΕΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ την ανάγκη ή την ύπαρξη οποιωνδήποτε από αυτές τις κρίσιμες δεξιότητες επιβίωσης σε αυτοάμυνα. Αντ’ αυτού, οι σημερινές ασιατικές πολεμικές τέχνες ακολουθούν ένα αναλυτικό πρόγραμμα σχεδόν εξ ολοκλήρου αφιερωμένο στην πρακτική της ΦΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ και ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ μόνο.

Η πλειοψηφία αυτής της προσέγγισης είναι εντελώς ΑΝΕΦΙΚΤΗ για τους περισσότερους ανθρώπους της κοινωνίας να εφαρμόσουν αποτελεσματικά σε μια πραγματική κατάσταση αυτοάμυνας.

Ισχυρισμός

Οι ιδρυτές αυτών των τεχνών ήταν αποδεδειγμένοι «μάστερ» αυτοάμυνας και γνώριζαν ακριβώς τι έκαναν όταν δημιούργησαν τις τεχνικές και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τέχνης τους.

Γεγονός

Όπως και σήμερα που διάφοροι αρέσκονται να αυτοαποκαλούνται «μάστερ», λίγοι, έως ελάχιστοι από τους δημιουργούς ή ιδρυτές των άοπλων πολεμικών συστημάτων είχαν ποτέ εμπλακεί σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΛΟΚΗ στο δρόμο ή σε πεδίο μάχης σε όλη τους τη ζωή.

Οι περισσότεροι από αυτούς τους ιδρυτές «μάστερ» λάμβαναν μέρος σε «διαγωνισμούς» με άλλους δάσκαλους για να δείξουν την υπεροχή του δικού τους συστήματος σε σχέση με του άλλου «μάστερ». Με αυτόν τον τρόπο φιλοδοξούσαν να προσηλυτίσουν νέους μαθητές για το δικό τους σύστημα και σχολή.

Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι καμία «συναινετική αναμέτρηση» και ειδικά κανένας «συναινετικός αθλητικός αγώνας» δεν αποτελεί ουσιαστικό τρόπο αυτοάμυνας.

Ισχυρισμός

Είναι αναμφισβήτητο ότι η εκπαίδευση σε πολεμικές τέχνες δημιουργεί εξαιρετικά αποτελεσματικούς μαχητές, οι οποίοι θα «διέλυαν» τον μέσο κακοποιό στη πράξη.

Γεγονός

Υπάρχουν κάποια ελάχιστα αποδεδειγμένα περιστατικά για αυτόν τον ισχυρισμό, αλλά συγκριτικά με το σύνολο του κόσμου που έχει λάβει κάποια τέτοια εκπαίδευση, είναι η εξαίρεση.

Αστυνομικές αρχές παγκοσμίως καταγράφουν βίαια περιστατικά τουλάχιστον 2 αιώνες και μάλιστα, τέτοια «ειδικά» περιστατικά συμπλοκών δεκαετίες ολόκληρες. Οι στατιστικές αυτών των συμπλοκών αποδεικνύουν ότι οι πολεμικές τέχνες ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ για τους περισσότερους ανθρώπους. Παρότι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν λάβει εκπαίδευση για πολλά χρόνια, δεν ήταν σε θέση να την εφαρμόσουν σε μια πραγματική επίθεση επιτυχώς.

Έμπειροι άνθρωποι που έχουν συχνή επαφή με τη βία (π.χ. αστυνομικοί), υποστηρίζουν ότι είναι σε μεγάλο βαθμό η σωστή ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ και οι προσωπικές ΦΥΣΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ που τους επιτρέπουν να κάνουν την εκπαίδευσή τους αποτελεσματική σε μια πραγματική κατάσταση αυτοάμυνας. Με την σωστή νοοτροπία εννοούμε ότι οι άνθρωποι πρέπει να είναι αποφασισμένοι, αδίστακτοι και συχνά αδυσώπητοι.

Εδώ πρέπει να αποσαφηνίσουμε ότι, ο κακοποιός του δρόμου ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΣ, έχει μάθει όσα γνωρίζει και εφαρμόζει με αποτελεσματικότητα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Και αυτός είναι «κάνοντας έμπρακτα» σε πραγματικές επιθέσεις και πραγματικά θύματα. Ο εκάστοτε «σκληρός» κακοποιός του δρόμου, πολύ σπάνια βρίσκεται στην πρώτη του πραγματική συμπλοκή όταν επιτίθεται σε κάποιον. Ωστόσο, σε τέτοιο περιστατικό, όταν επιτεθεί σε άτομο εκπαιδευμένο σε πολεμικές τέχνες, είναι πολύ πιθανότερο ότι αυτή η συμπλοκή θα είναι η πρώτη πραγματική εμπειρία του ασκητή των «πολεμικών τεχνών».

Ποιο είναι το ουσιαστικό πρόβλημα στην αποτελεσματική εφαρμογή των πολεμικών τεχνών σε πραγματική κατάσταση αυτοάμυνας;

Πρόκειται για το μοναδικό πράγμα στο οποίο μπορεί κανείς να βασιστεί σε κάθε πραγματική κατάσταση αυτοάμυνας διότι είναι έμφυτη.

Είναι η ΕΚΚΡΙΣΗ των ΕΠΙΝΕΦΡΙΔΙΩΝ που προκαλούνται από την ισχυρή αντίδραση στο ΣΤΡΕΣ. Κοινός η ΕΚΚΡΙΣΗ ΑΔΡΕΝΑΛΙΝΗΣ.

Οι προπονήσεις των πολεμικών τεχνών λαμβάνουν μέρος σχεδόν πάντοτε υπό ΜΗ ΣΤΡΕΣΟΓΟΝΕΣ συνθήκες. Οι παλμοί βρίσκονται μεταξύ 115-145 παλμούς ανά λεπτό. Μιας και δεν υπάρχει θανατηφόρος κίνδυνος και όλοι το γνωρίζουν, ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ αυτή η ακραία έκκριση αδρεναλίνης. Μια αίθουσα εκπαίδευσης σε έναν αθλητικό σύλλογο πολεμικών τεχνών αποτελεί τόπος ΣΕΒΑΣΜΟΥ και ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ και ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Ο πραγματικός κόσμος της ΒΙΑΣ και των ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΡΠΑΚΤΙΚΩΝ σίγουρα δεν έχει ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με αυτό.

Ακόμη και τα πιο απαιτητικά τουρνουά και αγώνες πλήρους φυσικής επαφής, δεν προσεγγίζουν τα επίπεδα στρες που η πραγματική μάχη επιβίωσης αναγκάζει έναν άνθρωπο.

Η επανειλημμένα παρατηρηθείς πραγματικότητα για μας είναι ότι η αντίδραση του επινεφριδιακού στρες (σε όσους δεν έχουν προηγουμένως βιώσει κάτι τέτοιο) θα προκαλέσει μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΠΩΛΕΙΑ κινητηρίου ελέγχου. Ιδιαίτερα τις ΛΕΠΤΕΣ και ΣΥΝΘΕΤΕΣ μηχανικές κινήσεις που απαιτούν τόσες πολλές τεχνικές πολεμικών τεχνών. Λαμβάνει μέρος στους 155 παλμούς ανά λεπτό.

Αυτό έχει παρατηρηθεί αιώνες και αποτελεί μείζον σημείο εκπαίδευσης στην «Εκπαίδευση Βασισμένη στη Πραγματικότητα» (Reality Based Self-Defense – Ρεαλιστική Εκπαίδευση). Επίσης, υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που έχουν αποδειχθεί με τέτοιου είδους εκπαίδευση.

Μόλις οι συνθήκες μίας εξομοιωμένης κατάστασης αυτοάμυνας αντιγραφεί πιστά από τον εκπαιδευτή σε ένα σενάριο, ο νους δεν γνωρίζει τη «διαφορά». Το αποτέλεσμα είναι να βλέπουμε αυτές τις επινεφριδικές επιδράσεις να εμφανίζονται ΚΑΘΕ φορά. Δηλαδή η επιθετική στάση του σώματος, η λεκτική επίθεση και γενικότερα η ακραία προσομοίωση πραγματικά κακόβουλης πρόθεσης κ.ο.κ., «μπλοκάρουν» όλες τις λεπτές και σύνθετες τεχνικές παύουν να λειτουργούν.

Video Combatives – Eddie vs Everyone #10 https://www.youtube.com/watch?v=h7-GKLhcmoQ

Όταν ο εκπαιδευτής «δοκιμάζει» τον ασκούμενο για τη διαχείριση του επινεφριδιακού στρες, προσποιείται τα ίδια φυσιολογικά στοιχεία του πραγματικού ανθρώπινου αρπακτικού. Ο μέσος αθλητής των πολεμικών τεχνών και ο κάθε ανειδίκευτος άνθρωπος συχνά δεν διακρίνονται στην απόδοση τους στη συμπλοκή.

Ακόμη και οι καλά εκπαιδευμένοι «μαυροζωνάδες» συχνά αποδεικνύονται αναποτελεσματικοί. Σπάνια εκτελούν οποιοδήποτε αποτελεσματικό χτύπημα. Πραγματικά ελάχιστοι υπερασπίζονται τον εαυτό τους αποτελεσματικά στο πρώτο τους σενάριο εξομοίωσης συμπλοκής ενάντια σε θωρακισμένο επιτιθέμενο. Έναν βαριά προστατευμένο ασκούμενο φέροντας κατάλληλα σχεδιασμένη και παρασκευασμένη στολή (Δείτε – τον Eddie και Redman, Bulletman). Βάση αυτού και σε κατάσταση που δεν κινδυνεύουν πραγματικά θανάσιμα, θαρρούμε ότι αυτή θα ήταν η απόδοσή τους και στην πρώτη «πραγματική» επίθεση κατά τους.

Μπορείτε να αναρωτιέστε πώς μπορεί ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ απλώς το «ρόλο» ενός πραγματικού επιτιθέμενου, να επηρεάσει αυτές τις δυσλειτουργικές επινεφριδικές αντιδράσεις στον εκάστοτε ασκούμενο.

Η σύντομη απάντηση είναι τόσο απλή όσο και αξιόπιστη.

Η απελευθέρωση αδρεναλίνης δεν είναι ΕΚΟΥΣΙΑ παρά μόνο με εκτεταμένη εκπαίδευση τεχνητής απελευθέρωσης. Κατά κανόνα, είναι ΑΚΟΥΣΙΑ, δηλαδή ΑΥΤΟΜΑΤΗ αντίδραση στις ενδείξεις κινδύνου. Επομένως, εάν παρουσιάσετε πειστικά αυτά τα συνθήματα κινδύνου, τότε θα προκληθεί η έκκριση αδρεναλίνης.

Δεν έχει διαπιστωθεί να ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΕΙ αυτή η φυσικότατη αντίδραση ΠΟΤΕ.

Η διαφορά, φυσικά, είναι ο ΤΡΟΠΟΣ με τον οποίο ο ασκούμενος χειρίζεται και διαχειρίζεται αυτή την έκκριση αδρεναλίνης. Δεδομένου ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν είμαστε συνηθισμένοι ή έμπειροι με τις καταστάσεις «ζωής και θανάτου» και την επινεφριδική έκκριση, η συντριπτική πλειοψηφία μας ΥΠΟΚΥΠΤΟΥΜΕ σε αυτή. Με αυτό, εννοούμε ότι οι άνθρωποι «πνίγονται» ή «παγώνουν» και δεν είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν την πολεμική τέχνη που έχουν μάθει επειδή έχουν μαθητεύσει υπό ΛΑΘΟΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ.

Ποιες είναι αυτές;

Όσες δεν δίνουν έμφαση στην πρόκληση έκκρισης αδρεναλίνης συχνά.

Υπάρχουν εξαιρέσεις;

Ναι, υπάρχουν σαφώς εξαιρέσεις.

Έχουμε βρει ότι αν ένας μαθητής εκτελέσει αποτελεσματικά το ΠΡΩΤΟ του σενάριο υπό επινεφριδιακό στρες, ΕΝΑΣ μόνο είναι σχεδόν πάντα ο ΛΟΓΟΣ. Αυτός ο λόγος είναι ότι δεν είναι η πρώτη του συμπλοκή υπό επινεφριδιακό στρες. Έχει προηγούμενη εμπειρία πραγματικής συμπλοκής στο δρόμο (μερικών), έστω και «αρπαχτοκλοτσομπουνίδι» και την επινεφριδική έκκριση που προκαλεί.

Αυτό που πετυχαίνει η εξομοίωση συμπλοκής με θωρακισμένο επιτιθέμενο είναι να προσφέρει αυτή τη «βιοχημική εμπειρία», χωρίς την επικίνδυνη εμπειρία να βρεθεί κανείς σε μια πραγματικά θανατηφόρα επίθεση! Φαντάζει τρομακτική… αλλά την συνιστούμε ανεπιφύλακτα διότι φέρνει μετρήσιμα βελτιωμένα αποτελέσματα.

Η πιο σύγχρονη μεθοδολογία εκπαίδευσης με ρόλους, εξομοιώσεις και σενάρια που προκαλεί άγχος με επινεφριδικές εκκρίσεις έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι είναι ΑΝΩΤΕΡΗ ΟΛΩΝ σε πολλούς διαφορετικούς τομείς.

Οι πιλότοι αεροσκαφών συντηρούν τις δυνατότητές τους και δοκιμάζονται συχνά σε εξομοιωτές αεροσκαφών. Το ίδιο κάνουν με όμοιος τρόπους οι πυροσβέστες, οι νοσοκόμοι/ες επειγόντων περιστατικών, κλπ.

Επομένως, δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι αυτή η μεθοδολογία κατάρτισης μέσω εξομοίωσης είναι ανώτερη όταν εφαρμόζεται στην άοπλη εκπαίδευση αυτοάμυνας. Η ένοπλη μάχη σώμα-με-σώμα διδάσκεται κατά κόρον με αυτή την μέθοδο σε επαγγελματικούς στρατούς και αστυνομίες. Περισσότερο από οποιαδήποτε εναλλακτική μεθοδολογία.

23/07/2017

Καπανταϊδάκης Ζαχαρίας

Μοιράσου το:

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Σχετικά άρθρα

Oh Fuck!

Λένε τίποτα οι μαύρες ζώνες και οι τίτλοι στη πραγματικότητα του δρόμου; Μήπως ενδιαφέρεται ο επιτιθέμενος αν έχεις τέτοια όταν σκοπεύει να σε σκοτώσει; Χρειάζεται να είναι κανείς εκπαιδευμένος σε πολεμικές τέχνες για να μπορέσει να προστατευτεί ή να αμυνθεί;

Ξεκίνησα combatives γιατί χρειάστηκε

Στόχος των προπονήσεων είναι να πάρεις τα εφόδια ώστε να επιστρέψεις σπίτι σου ασφαλής. Και σίγουρα το να ξέρεις έστω και ένα χτύπημα, σου δίνει περισσότερες πιθανότητες από το να μη ξέρεις τίποτα.

Σκέψεις και απόψεις για το COMBATIVES

«Στο δρόμο όμως έχουμε να διαχειρισθούμε βίαιες και παραβατικές συμπεριφορές. Χωρίς κανόνες, χωρίς διαιτητές, χωρίς αθλητικό πνεύμα αλλά με διάθεση να κάνουν κακό. Πόσο προετοιμασμένος ψυχικά και σωματικά είναι ένας αθλητής μαχητικών τεχνών για παρόμοιες καταστάσεις;»

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Με την αποστολή της φόρμας συμμετοχής στο σεμινάριο, δηλώνω ότι συμφωνώ με τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρατίθενται εδώ:

  • Οι αιτήσεις συμμετοχής θα κλείσουν 2 ημέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου.
  • Υποχρεωτικός εξοπλισμός: Σαγιονάρες, Πετσέτα προσώπου
  • Προαιρετικός εξοπλισμός: Κάσκα, Μασέλα, Σπασουάρ.
  • Οι συμμετέχοντες οφείλουν να είναι οικονομικά εντάξει πριν την έναρξη του σεμιναρίου. Παρέχονται τραπεζικός λογαριασμός και PayPal, μέσω email. Απόδειξη λαμβάνεται ηλεκτρονικά. Εδώ αναγράφονται οι τρόποι πληρωμής.
  • Οι συμμετέχοντες θα λάβουν Βεβαίωση Συμμετοχής.

Πληρωμή σεμιναρίου:

Οι πληρωμές συμμετοχής θα καταβάλλονται τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου στη γραμματεία ή μέσω Paypal μέσω του ακόλουθου συνδέσμου (πληρωμή σεμιναρίου), στη διοργανώτρια εταιρεία Ανθρώπινη Ανάπτυξη ΑΜΚΕ – Human Development NPO. Μη πληρωμένες αιτήσεις θα θεωρηθούν άκυρες.

Η απόδειξη πληρωμής θα σταλεί ηλεκτρονικά στο δηλωμένο e-mail μετά το πέρας του σεμιναρίου. Πλήρης επιστροφή του καταβληθέντος ποσού γίνεται για ακυρώσεις συμμετοχής τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου. Η ακύρωση πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά με σχετικό email ή τηλεφωνικά.

ΟΡΟΙ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Η ακύρωση πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά, μέσω της Φόρμας Ακύρωσης Συμμετοχής. Εναλλακτικά, καλέστε μας στο 210.80.47.244, εγκαίρως. Θυμηθείτε ότι η γραμματεία λειτουργεί καθημερινές, από τις 10:00 έως τις 16:00.