Δάσκαλοι από νωρίς
Στο Combatives εκτός από τις ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΕΣ προπονήσεις και την ΑΛΗΘΙΝΗ πίεση που ασκείται στους ασκητές, ένα βασικό στοιχείο είναι ότι προπονούμαστε και εκπαιδευόμαστε για ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ και όχι μόνο ως μαθητές!
Το μάθημα γίνεται με τέτοιο τρόπο και σε τέτοιο βαθμό που σκοπός είναι ο μαθητής να ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ το «γιατί» κάνει αυτό που κάνει και όχι μόνο «πώς» να το κάνει. Αν μας δείξει κάποιος ΠΩΣ να κάνουμε κάτι, ΟΛΟΙ θα το κάνουμε. Το θέμα είναι, καταλαβαίνουμε ΓΙΑΤΙ πρέπει να το κάνουμε;;;
Αυτό πιστεύω ότι έρχεται μέσα από την ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ, την ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ και κυρίως τη σωστή ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ του εκπαιδευτή. Επειδή όταν ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑΤΙ κάνεις κάτι, τότε σίγουρα θα ΒΡΕΙΣ τον τρόπο και, συνεπώς, θα ΜΑΘΕΙΣ και το ΠΩΣ. Και ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι ο ίδιος ο ΜΑΘΗΤΗΣ να ΔΙΔΑΞΕΙ τους άλλους μαθητές, παρουσία του εκπαιδευτή (η καθοδήγηση είναι σημαντική, ποιός ο ρόλος του άλλωστε;). Τότε και ο εκπαιδευτήςθα είναι ΣΙΓΟΥΡΟΣ για τις γνώσεις των μαθητών του αλλά και εσύ, ο μαθητής, μέσα από τη διαδικασία του να εκπαιδεύεις κάποιον άλλον, ανακαλύπτεις τις ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ σου, τις ΓΝΩΣΕΙΣ σου και πάνω από όλα τα ΚΕΝΑ και τις ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ (ελλείψεις) σου. Έτσι μπορείς να ξαναγυρίσεις στη ΒΑΣΙΚΗ σου ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και να ΔΙΟΡΘΩΘΕΙΣ.
«Επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως.» έλεγαν οι αρχαίοι…, όμως, σίγουρα φρόντιζαν να κάνουν και ΣΩΣΤΗ επανάληψη.
Μην ξεχνάμε ότι αύριο μπορεί να χρειαστεί να διδάξουμε τα παιδιά μας! Δε θα θέλαμε λοιπόν να τα διδάξουμε όσο ΚΑΛΥΤΕΡΑ γίνεται, για να είμαστε ΣΙΓΟΥΡΟΙ ότι θα είναι ΑΣΦΑΛΗ στους δρόμους και ότι θα γυρίσουν σπίτι; Δεν είναι δυνατόν να έχουμε από πίσω μας τον εκπαιδευτή μας να προσέχει και να καθοδηγεί εμάς και τα παιδιά μας. Κάποια στιγμή πρέπει και εμείς να απλώσουμε τα φτερά μας.
Για αυτό λοιπόν, όταν είναι να κάνεις κάτι, κάντο ΣΩΣΤΑ, και όχι μισές δουλειές. Μάθε ό,τι είναι να μάθεις σωστά και ολοκληρωμένα για να είσαι και εσύ ένας ολοκληρωμένος άνθρωπος σε αυτά που επιλέγεις να ΜΑΘΕΙΣ και να ΚΑΝΕΙΣ.
Ένας άλλος λόγος που το «Γιατί;» είναι σημαντικό, είναι πως κατανοώντας τον ΤΡΟΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ και το ΣΚΟΠΟ μιας τεχνικής, μπορείς να την ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΕΙΣ, ώστε να έχει ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ υπό ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ συνθήκες.
Συμβουλή μου είναι, ας μην επικεντρωνόμαστε ΜΟΝΟ στο «Πώς;» κάνουμε μια τεχνική ή το πόσο εντυπωσιακή είναι. Γιατί αν δεν γνωρίζεις το «Γιατί;», είσαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι έχεις και το ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ υπόβαθρο ώστε η τεχνική σου είναι ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Είσαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι αυτή ή η άλλη τεχνική ταιριάζει σε ΣΕΝΑ;
Ας απαντάμε λοιπόν ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ αυτά τα ερωτήματα κάθε φορά που προπονούμαστε και μαθαίνουμε κάτι καινούριο.