Μία Μέθοδος, Πολλές Εφαρμογές…

Τα στρατεύματα διδάσκονται έναν ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ αριθμό δεξιοτήτων, που μπορούν να εφαρμοστούν ΕΥΡΕΩΣ και να ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟΥΝ για διάφορες χρήσεις. Οι εξειδικεύσεις ακολουθούν αργότερα.

Η πρακτική βασικής εκπαίδευσης του στρατού κάθε χώρας βασίζεται σ’ ένα ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΟ σχέδιο και πρόγραμμα.

Σε αυτήν την εκπαίδευση τα στρατεύματα διδάσκονται έναν ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ αριθμό δεξιοτήτων, που μπορούν να εφαρμοστούν ΕΥΡΕΩΣ και να ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟΥΝ για διάφορες χρήσεις. Οι εξειδικεύσεις ακολουθούν αργότερα. Αυτή είναι επίσης η φιλοσοφία του κλασικού Combatives και αυτή διδάσκεται στις αίθουσες πρακτικής του Combatives Group.

Αντίθετα με τις εξειδικευμένες τεχνικές που βλέπουμε στις «παραδοσιακές πολεμικές τέχνες», μία τεχνική Combatives θα πρέπει να μπορεί να εφαρμοστεί με ακριβώς τον ίδιο τρόπο ή τουλάχιστον ευκολία, σε όρθια στάση, στο έδαφος, με οπλισμό ή χωρίς. Π.χ. Το «Σφυροκόπημα» (Hammer Fist), είναι ένα καλό παράδειγμα αυτού, είτε στεκόμαστε είτε είμαστε στα γόνατα, είτε κρατάμε μία πέτρα ή ένα κλομπ ή ένα μαχαίρι ή χτυπάμε με το κοντάκι του τυφεκίου, η κίνηση είναι η ίδια. Δεν μπορεί να πει κανείς το ίδιο για μία ευθεία γροθιά.

Η εφαρμογή των τεχνικών και της φιλοσοφίας του Combatives για πολίτες (Civilian Combatives), είναι εξίσου απλή, άμεση και αποτελεσματική. Η μόνη διαφορά είναι ότι οι πολίτες πρέπει να λαμβάνουν υπ’ όψιν τους νόμους του τόπου τους, να τους καταλαβαίνουν και να συμμορφώνονται με αυτούς. Βέβαια, πολλές παράμετροι που αφορούν τον πολίτη, δεν έχουν καμία σημασία για τον στρατιώτη.

Για παράδειγμα, ο πολίτης:

  • Δεν μπορεί να επιτεθεί χωρίς ο κίνδυνος να είναι άμεσος και παρόν
  • Πρέπει να έχει πάντα στο νου του τη σχέση ΑΠΕΙΛΗΣ : ΒΙΑΣ
  • Δεν μπορεί να συνεχίζει την επίθεση όταν η απειλή έχει εξουδετερωθεί
  • Δεν μπορεί να κάνει χρήση ενός ειδικά σχεδιασμένου ή τροποποιημένου όπλου (στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης)

Όλες οι φυσικές κινήσεις που χρησιμοποιούνται από έναν μη εκπαιδευμένο άνθρωπο για να εκτελούν τεχνικές με φυσικά όπλα (άκρα, κεφάλι, δόντια κλπ), είναι σχεδόν πανομοιότυπες στην εφαρμογή τους με αυτές ενός καλά εκπαιδευμένου σε Ρεαλιστική Αυτοάμυνα Combatives (Reality Based). Συνεπώς σε σύστημα δυτικού Combatives, το βήμα από ανεκπαίδευτο σε εκπαιδευμένο θέλει πολύ λίγο χρόνο.

Η αυθεντική ρεαλιστική αυτοάμυνα, αποκλείει τις πολύπλοκες τεχνικές κάθε είδους, ανεξαρτήτως από που προέρχονται. Επικεντρώνεται στην Βαριά Μηχανική Κίνηση, με ισχυρά και επαναλαμβανόμενα χτυπήματα εφαρμοσμένα με λυσσαλέα πρόθεση μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.

Ένας περιορισμένος αριθμός τεχνικών ρίψεων και «αρπαγής» του αντιπάλου στο έδαφος μπορούν να εφαρμοστούν, με την προϋπόθεση ότι:

  • Ο επιτιθέμενος έχει αποδυναμωθεί ή αποπροσανατολιστεί σημαντικά από τα συνεχόμενα βαριά χτυπήματα.
  • Η «αρπαγή» ή ρίψη του αντιπάλου δεν θα καταλήξει και με τους δύο στο έδαφος.

Η οποιαδήποτε πάλη στο έδαφος αποκλείει την ευκαιρία απόδρασης και σίγουρα περιορίζει την δυνατότητα να αντιμετωπίσει οπλισμένο αντίπαλο ή και πολλούς αντιπάλους.

Όταν παλεύουμε να ρίξουμε έναν αντίπαλο που προβάλει αντίσταση, γρήγορα ανακαλύπτουμε ότι ο αντίπαλος ΔΕΝ θέλει να βρεθεί στο έδαφος, διότι ενστικτωδώς ξέρει ότι είναι ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΗ ΘΕΣΗ. Γνωρίζει ήδη σε πόσο δυσμενή θέση θα βρίσκεται! Καταλαβαίνει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι αποδεκτό σε κατάσταση μάχης για επιβίωση, διότι σκοπός του πολίτη που ασκεί αυτοάμυνα ΔΕΝ είναι να παλεύει στο έδαφος, αλλά να δημιουργήσει δίοδο διαφυγής. Ειδικά όταν δεν μπορεί να ελέγξει το βάρος και τις δυνάμεις του αντιπάλου όπως γίνεται σε αγώνες.

Οι κατηγορίες κιλών σε αγώνες δεν δημιουργήθηκαν ούτε αυθαίρετα, ούτε τυχαία…

Σε αυτές τις απρογραμμάτιστες περιπτώσεις, τα χτυπήματα είναι πιο φυσικά για έναν απλό πολίτη ή επαγγελματία. Εάν σώνει και καλά πρέπει να ρίξει κάποιος τον αντίπαλο ή εχθρό του στο έδαφος, τότε ο μόνος τρόπος να καταστήσει έναν αντίπαλο πιο συνεργάσιμο, είναι αιφνιδιαστικά να τον χτυπήσει (ή να τον χτυπάει ασταμάτητα) όπου πονάει αφόρητα, μέχρι να μην μπορεί ν’ αντισταθεί. Μόνο τότε είναι που μπορούμε με περισσότερη σιγουριά και μεγαλύτερο βαθμό επιτυχίας να πραγματοποιήσουμε «αρπαγή» ή ρίψη για να τον κατεβάσουμε στο έδαφος. Π.χ. μία κλοτσιά στα γεννητικά όργανα, ακολουθούμενη από αρκετές γονατιές στο πρόσωπο, ακολουθούμενες από αρκετά σφυροκοπήματα στο σβέρκο και τα νεφρά επιτρέπουν ευκολότερα μία ρίψη ή «αρπαγή» (το κατέβασμα του αντιπάλου στο έδαφος). Πρέπει δηλαδή ή να αιφνιδιαστεί ή να είναι λιπόθυμος για να πιάσει με σιγουριά μια τέτοια τεχνική, αλλιώς καταλήγουμε να παλεύουμε όρθιοι ή ακόμη χειρότερα, στο έδαφος.

Ο πιο σοβαρός κίνδυνος όταν ρίχνουμε έναν αντίπαλο στο έδαφος είναι το ένστικτό του να ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ, που μπορεί να τον οδηγήσει να ΠΙΑΣΤΕΙ επάνω μας. Το αποτέλεσμα αυτού είναι να βρεθούμε και οι δύο στο έδαφος. Στερούμεθα με αυτόν τον τρόπο, το πλεονέκτημα του «υψηλού εδάφους» και τη άνεση των κινήσεων. Αν ο άνθρωπος στον οποίο πρόκειται να εφαρμοστεί μία τεχνική ρίψης είναι αρκετά βαρύτερος από αυτόν που θα την εκτελέσει, τότε το εγχείρημα είναι πολύ δυσκολότερο. Και μάλιστα, είναι πιθανό να βρεθεί σφηνωμένος κάτω από τον βαρύ αντίπαλο. Σε κάθε περίπτωση, αυτές οι επιλογές δεν προμηνύουν την επιτυχή έκβαση του σκοπού της αυτοάμυνας. Είναι ακόμη πιο επικίνδυνο αν ο μεγαλόσωμος και βαρύτερος είναι και οπλισμένος.

Π.χ. Αν ο επιτιθέμενος κρατά μαχαίρι, η μέθοδος της ρεαλιστικής αυτοάμυνας στη περίπτωση που δεν μπορεί κανείς να δραπετεύσει, είναι να επικεντρώνεται στον έλεγχο του χεριού που κρατά το μαχαίρι, παράλληλα με αδυσώπητη, λυσσαλέα επίθεση και ανελέητο σφυροκόπημα του αντιπάλου και την άμεση απομάκρυνση από τη σκηνή.

22/08/2017

Καπανταϊδάκης Ζαχαρίας

Μοιράσου το:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Σχετικά άρθρα

Έσω ΠΑΝΤΑ Έτοιμος…

Είναι όντως καλυτέρα το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν; Ποιά είναι η ειδοποιό διαφορά που έχει το Combatives από τις λεγόμενες «μαχητικές και πολεμικές» τέχνες; Πόσοι επιτιθέμενοι μπορεί να υπάρχουν σε μια συμπλοκή και πόσο εκπαιδευμένος είσαι να τους κατατροπώσεις;

Σκέψεις και απόψεις για το COMBATIVES

«Στο δρόμο όμως έχουμε να διαχειρισθούμε βίαιες και παραβατικές συμπεριφορές. Χωρίς κανόνες, χωρίς διαιτητές, χωρίς αθλητικό πνεύμα αλλά με διάθεση να κάνουν κακό. Πόσο προετοιμασμένος ψυχικά και σωματικά είναι ένας αθλητής μαχητικών τεχνών για παρόμοιες καταστάσεις;»

Αυτοάμυνα = Βία

Πρακτικά, η αυτοάμυνα είναι βία, αλλά πόση βία μπορούμε να ασκήσουμε; Τι είναι η Εκτίμηση Κινδύνου; Πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε πως να πραγματοποιήσουμε σωστή Εκτίμηση Κινδύνου; Τι σχέση έχει αυτό με τη βία;

Γίνε μέλος της Κοινότητας του Combatives Group, μαθαίνοντας και δοκιμάζοντας ρεαλιστικές δεξιότητες αντιμετώπισης της βίας.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Με την αποστολή της φόρμας συμμετοχής στο σεμινάριο, δηλώνω ότι συμφωνώ με τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρατίθενται εδώ:

  • Οι αιτήσεις συμμετοχής θα κλείσουν 2 ημέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου.
  • Υποχρεωτικός εξοπλισμός: Σαγιονάρες, Πετσέτα προσώπου
  • Προαιρετικός εξοπλισμός: Κάσκα, Μασέλα, Σπασουάρ.
  • Οι συμμετέχοντες οφείλουν να είναι οικονομικά εντάξει πριν την έναρξη του σεμιναρίου. Παρέχονται τραπεζικός λογαριασμός και PayPal, μέσω email. Απόδειξη λαμβάνεται ηλεκτρονικά. Εδώ αναγράφονται οι τρόποι πληρωμής.
  • Οι συμμετέχοντες θα λάβουν Βεβαίωση Συμμετοχής.

Πληρωμή σεμιναρίου:

Οι πληρωμές συμμετοχής θα καταβάλλονται τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου στη γραμματεία ή μέσω Paypal μέσω του ακόλουθου συνδέσμου (πληρωμή σεμιναρίου), στη διοργανώτρια εταιρεία Ανθρώπινη Ανάπτυξη ΑΜΚΕ – Human Development NPO. Μη πληρωμένες αιτήσεις θα θεωρηθούν άκυρες.

Η απόδειξη πληρωμής θα σταλεί ηλεκτρονικά στο δηλωμένο e-mail μετά το πέρας του σεμιναρίου. Πλήρης επιστροφή του καταβληθέντος ποσού γίνεται για ακυρώσεις συμμετοχής τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου. Η ακύρωση πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά με σχετικό email ή τηλεφωνικά.

ΟΡΟΙ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Η ακύρωση πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά, μέσω της Φόρμας Ακύρωσης Συμμετοχής. Εναλλακτικά, καλέστε μας στο 210.80.47.244, εγκαίρως. Θυμηθείτε ότι η γραμματεία λειτουργεί καθημερινές, από τις 10:00 έως τις 16:00.