Βασικές δεξιότητες αυτοάμυνας για πολίτες

Αυτό το άρθρο εμβαθύνει στις αποχρώσεις της εκπαίδευσης αυτοάμυνας, και σε ποιες δεξιότητες έχουν ανάγκη οι πολίτες σήμερα στις πόλεις μας.

Ο σύγχρονος κόσμος μας χαρακτηρίζεται ολοένα και περισσότερο από ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ και πιθανές ΑΠΕΙΛΕΣ. Η ανάγκη των αυθεντικών δεξιοτήτων αυτοάμυνας δεν ήταν ποτέ πιο έντονη τα τελευταία 80 χρόνια απ΄ ότι είναι σήμερα για κάποιους στη χώρα μας.

Αυτό το άρθρο εμβαθύνει στις αποχρώσεις της εκπαίδευσης αυτοάμυνας, και σε ποιες δεξιότητες έχουν ανάγκη οι πολίτες σήμερα στις πόλεις μας.

Εμβαθύνει στις κρίσιμες πτυχές της αυτοάμυνας, εστιάζοντας στα στάδια ΠΡΙΝ από τη συμπλοκής, ΚΑΤΑ της συμπλοκής και ΜΕΤΑ τη συμπλοκή, δίνοντας έμφαση στη σημασία της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ μέσω της ερμηνείας της ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ, της ΟΜΙΛΙΑΣ και της ΘΕΣΗΣ των πιθανών επιτιθέμενων. Πράγματα που είναι πρωτάκουστα για τους περισσότερους ακόμη και για δασκάλους πολεμικών τεχνών και μαχητικών αθλημάτων. Είναι λογικό να τους λείπουν τέτοιες γνώσεις διότι ο αθλητισμός δεν έχει ανάγκη για δεξιότητες επιβίωσης στους δρόμους.

Θα επισημάνω εδώ επίσης τον διαδεδομένο ΜΥΘΟ των ανθρώπων που ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ότι είναι μάστερ μερικών μορφών πολεμικών τεχνών και ειδικά όπλων. Στο Combatives Group, έχουμε γνώση τέτοιων με τοίχους στολισμένους με διπλώματα «μάστερ» σε διάφορους κλάδους, από τις παραδοσιακές πολεμικές τέχνες μέχρι τα σύγχρονα όπλα. Με τα χρόνια, αρκετοί από αυτούς έχουν αλλάξει από το ένα ΥΠΕΡ σύστημα στο άλλο με την ίδια ευκολία των καθημερινών εκκενώσεων τους. Από οποιοδήποτε παραδοσιακό και μη σύστημα υποτίθεται ότι ασκούσαν σε Kick Boxing, Muay Thai, MMA, Brazilian jiu jitsu, Krav Maga, κ.λπ. Επιδιώκουν να είναι μάστερ σε όλα και καταλήγουν να είναι ικανοί σε τίποτα στην επιδίωξή τους να μεταβούν σε ότι είναι της μόδας και βγάζει χρήματα την εποχή εκείνη.

Αυτό λέγεται ΕΜΠΟΡΙΟ όχι διδασκαλία.

Άλλα, ας πούμε μερικά από αυτά που ΠΡΕΠΕΙ κανείς να μάθει δίπλα σε ανθρώπους που ΕΙΝΑΙ γνώστες του δρόμου και δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ανάγκη για άθληση, ευγενή άμιλλα, κανόνες και ότι άλλο προάγει η τέχνη και ο αθλητισμός.

Γνώσεις και δεξιότητες όπως:

  1. Απουσία, Αποφυγή και Απόδραση
  2. Δεξιότητες Προ-συμπλοκής
  3. Δεξιότητες αξιολόγησης κινδύνου
  4. Τεχνικές αποκλιμάκωσης
  5. Επίγνωση της κατάστασης
  6. Ουδέτερη αμυντική στάση και κίνηση
  7. Δεξιότητες Συμπλοκής
  8. Αποτελεσματικές τεχνικές χτυπήματος
  9. Κινήσεις Μετά συμπλοκής
  10. Νομική επίγνωση

Ποιος τα διδάσκει αυτά;

Το κυνήγι του χαρτιού

Εξειδίκευση έναντι Πιστοποίησης

Το ερώτημα που προκύπτει από αυτή την τάση της γνώσης στα πάντα είναι:

Τι συνιστά πραγματική εξειδίκευση στην εκπαίδευση αυτοάμυνας;

Υπάρχει ένα αξιοσημείωτο ΧΑΣΜΑ μεταξύ της διεκδίκησης τεχνογνωσίας και της κατοχής ΓΝΗΣΙΑΣ ικανότητας, ειδικά στην εκπαίδευση πολιτών. Πολλοί ισχυρίζονται ότι διαθέτουν ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ και «μαστεριλίκια» σε διάφορες πολεμικές τέχνες και όπλα. Ωστόσο, μια πιο προσεκτική επιθεώρηση αποκαλύπτει συχνά ένα χάσμα διαφοράς μεταξύ των ισχυρισμών τους και της ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗΣ, ιδιαίτερα σε ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΡΟΜΟΥ που είναι πιθανό να συναντήσουν οι ΠΟΛΙΤΕΣ μαθητές τους.

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ τεχνογνωσία στην εκπαίδευση αυτοάμυνας ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ την απλή συσσώρευση πιστοποιητικών και διπλωμάτων από ΑΔΑΕΙΣ ανθρώπους που τα λαμβάνουν από ΕΞΙΣΟΥ αδαείς ανθρώπους σε θέματα ωμής βίας. Περιλαμβάνει μια βαθιά ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ενός πλήθους ΘΕΩΡΙΑΣ και ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ περί αυτοπροστασίας, των ΦΥΣΙΚΩΝ τακτικών και τεχνικών, των πρακτικών ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΟΛΩΝ αυτών και, των νομικών ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ της ΧΡΗΣΗΣ αυτών των γνώσεων και δεξιοτήτων.

Οι ΓΝΗΣΙΟΙ εκπαιδευτές αυτοάμυνας είναι υπεύθυνοι για την ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗ των αποτελεσματικών τεχνικών αυτοάμυνας με την εκπαίδευση των μαθητών σχετικά με τις πιθανές ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ της χρήσης αυτών των δεξιοτήτων, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη ΝΟΜΙΚΑ ζητήματα.

Η πραγματικότητα της σύγχρονης εκπαίδευσης στην αυτοάμυνα

Αυτή η φαιδρή πραγματικότητα πληθώρας μάστερ και ειδικών στα πάντα με κάνει να αμφισβητώ την ουσία της «μαστοριάς» στην εκπαίδευση αυτοάμυνας. Ο πολλαπλασιασμός των λεγόμενων εμπειρογνωμόνων του αθλητικού χώρου, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ εκείνων που υποτίθεται εκπαιδεύουν τους πολίτες σε αυτοάμυνα, συχνά ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΙ τις ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ και ΝΟΜΙΚΕΣ πτυχές της εφαρμογής στον ζοφερό κόσμο του δρόμου. Αυτό περιλαμβάνει την αποτυχία αντιμετώπισης των κρίσιμων νομικών ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΩΝ της ΧΡΗΣΗΣ δεξιοτήτων και ΤΥΧΟΝ όπλων αυτοάμυνας. Η πραγματική εξειδίκευση περιλαμβάνει μια ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ αυτών των πτυχών, διασφαλίζοντας ότι η εκπαίδευση είναι ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ, ΥΠΕΥΘΥΝΗ και ΝΟΜΙΚΑ ΟΡΘΗ.

Μια ιστορική προοπτική της εκπαίδευσης στην μάχη σώμα-με-σώμα

Η εκπαίδευση μάχης έχει γνωρίσει σημαντική ΕΞΕΛΙΞΗ στο πέρασμα των αιώνων, μεταβαίνοντας από τις ρίζες της στα αρχαία πεδία μάχης στην τρέχουσα σημασία της στα σύγχρονα αστικά περιβάλλοντα. Αυτό το ιστορικό ταξίδι είναι απαραίτητο για την κατανόηση της ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ και μερικές φορές της ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ των ιστορικών τεχνικών αυτοάμυνας ως απάντηση στις ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΕΣ κοινωνικές ανάγκες και τις τεχνολογικές εξελίξεις.

«Μάχη» και «εκπαίδευση μάχης σώμα με σώμα» στους δρόμους δεν υπάρχουν σε μια νόμιμη κοινωνία πολιτών. ΜΟΝΟ άνθρωποι που ΔΕΝ ξέρουν τους νόμους και σίγουρα ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ τη βία ΚΑΝΟΥΝ και ΜΙΛΟΥΝ για τέτοια πράγματα.

Η βία στο δρόμο είναι πονηρή, ξαφνική και απρόβλεπτη, συχνά ΟΠΛΙΣΜΕΝΗ και περιέχει υπερβολική πρόθεση για ΚΑΚΟ, και ΣΙΓΟΥΡΑ δεν υπάρχει ατελείωτο πάρε-δώσε τεχνικών. Αυτή είναι η πραγματικότητα μιας εγκληματικής επίθεσης.

Από τα αρχαία πεδία μάχης στους αστικούς δρόμους

Αρχικά, η εκπαίδευση μάχης σχεδιάστηκε για μεγάλης κλίμακας πόλεμο. Επικεντρώθηκε σε στρατηγικές σχηματισμού, χειρισμό όπλων και φυσική αντοχή, καλύπτοντας τις ανάγκες των ΑΡΧΑΙΩΝ πεδίων μάχης. Δεν διαφέρει πολύ ΣΗΜΕΡΑ, απλά έχει διαφορετικούς σχηματισμούς, όπλα και ανάγκες. Αυτές οι τεχνικές ήταν προσαρμοσμένες για ΜΑΖΙΚΕΣ συγκρούσεις, όπου η ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ και οι ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ στρατηγικές και ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΜΑΧΗΣ έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Από όλα αυτά που διαφημίζονται ως πολεμικές τέχνες, μόνο ΛΙΓΑ συστήματα είναι πραγματικά συστήματα ΠΕΔΙΟΥ ΜΑΧΗΣ. Είναι όσα ήταν ΠΑΝΟΠΛΑ και με ΠΑΝΟΠΛΙΑ. Το παραδοσιακό ιαπωνικό Ju-Jutsu είναι ένα από αυτά. Είναι καταγεγραμμένο το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκε σε πολέμους ενώ τα υπόλοιπα είναι ΤΕΧΝΕΣ ή ΑΘΛΗΜΑΤΑ. Ωστόσο, καθώς οι κοινωνίες εξελίχθηκαν και αστικοποιήθηκαν, η ΦΥΣΗ των προσωπικών απειλών άλλαξε δραστικά.

Το ΣΥΓΧΡΟΝΟ τοπίο των ΑΣΤΙΚΩΝ ΔΡΟΜΩΝ παρουσιάζει μια έντονη ΑΝΤΙΘΕΣΗ με τα ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΕΔΙΑ ΜΑΧΗΣ. Αυτή η αλλαγή κατέστησε ΑΝΑΓΚΑΙΑ την ΕΠΑΝΕΚΤΙΜΗΣΗ και την ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ των δεξιοτήτων μάχης ώστε να είναι ΣΧΕΤΙΚΕΣ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ σε σενάρια ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ άμυνας σε αυτά τα ΝΕΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ. Το ΛΑΘΟΣ που κάνουν οι άνθρωποι είναι να ΕΞΙΣΩΝΟΥΝ τις σημερινές και καλά, πολεμικές τέχνες και τα μαχητικά αθλήματα, με τις ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ της αυτοάμυνας. Δεν είναι οι ΤΕΧΝΙΚΕΣ και η ΕΦΑΡΜΟΓΗ τους που καθιστούν ένα σύστημα ΠΟΛΕΜΙΚΟ, αλλά η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ, ΣΤΑΣΗ και ΠΡΟΘΕΣΗ με την οποία ασκούνται. Τέτοια αθλητικά συστήματα είναι ΑΝΕΠΑΡΚΗ ή ακόμα και ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ για τους ασκούμενούς τους σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ καταστάσεις του δρόμου. Δεν είναι λίγοι οι πρωταθλητές που έχουν βρεθεί στο νοσοκομείο και το νεκροτομείο επειδή ΝΟΜΙΖΑΝ ότι ήταν ικανοί ΚΑΙ στον δρόμο. Αν δε με πιστεύετε, ψάξτε το…

Η μετατόπιση από τον συμβατικό πόλεμο στην προσωπική άμυνα

Η σημερινή εκπαίδευση αυτοάμυνας δίνει έμφαση στην ΕΠΙΓΝΩΣΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ και της ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ, στη ΓΡΗΓΟΡΗ ΛΗΨΗ αποφάσεων και στις ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΙΜΕΣ τεχνικές κατάλληλες για διάφορα αστικά σενάρια και, ΟΛΑ αυτά υπό ΦΥΣΙΚΟΨΥΧΙΚΗ ΠΙΕΣΗ. Αυτή η μετάβαση από τον συμβατικό πόλεμο στην προσωπική άμυνα ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ τα διαφορετικά σύνολα ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ και ΝΟΟΤΡΟΠΙΕΣ που απαιτούνται στις ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ. Κοινώς, δεν τραυματίζεις ή σκοτώνεις για ψήλου πήδημα γιατί θα φας ΑΛΛΟΥ είδους πήδημα.

Σε αντίθεση με τις στρατηγικές που βασίζονται σε σχηματισμούς του παρελθόντος, η ΤΡΕΧΟΥΣΑ εκπαίδευση ΑΥΤΟΑΜΥΝΑΣ δίνει έμφαση στις ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ και την ικανότητα να ανταποκρίνεται κανείς ΓΡΗΓΟΡΑ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ σε ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΕΣ και ΧΑΟΤΙΚΕΣ καταστάσεις, ΧΩΡΙΣ τις εκλεπτυσμένες τακτικές ή τεχνικές πολεμικών τεχνών και μαχητικής άθλησης.

Βία στη βία με τον ποιο ΑΠΛΟ τρόπο και ΧΩΡΙΣ χρόνια εκπαίδευσης αλλά με ΠΕΡΙΣΣΙΑ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΣΗ, ΑΓΡΙΟΤΗΤΑ και ΘΕΛΗΣΗ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ πάντα με το «διακόπτη» του ΝΟΜΟΥ και της ΗΘΙΚΗΣ.

Η κατανόηση των περιορισμών των μαχητικών αθλημάτων

Αν και ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ για τη φυσική κατάσταση και την πειθαρχία και ίσως τη δόξα, οι πολεμικές τέχνες και τα μαχητικά αθλήματα έχουν ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ όσον αφορά τα σενάρια αυτοάμυνας στην πραγματική ζωή, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ σε αστικά περιβάλλοντα.

Το ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ και ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΟ από κανόνες περιβάλλον των «πολεμικών/μαχητικών» αθλημάτων που γνωρίζει κανείς, απέχει ΠΟΛΥ από το ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΟ και την ΑΝΟΜΙΑ που συναντώνται σε αντιπαραθέσεις στους δρόμους ή σε καταστάσεις αυτοάμυνας. Ωραία είναι να τα ασκεί κανείς σε ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ περιβάλλον με ΚΑΝΟΝΕΣ και ΣΤΡΩΜΑ στο έδαφος για να ΜΗ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΕΙ, αλλά έξω στο ΑΓΝΩΣΤΟ περιβάλλον και τη ΣΚΛΗΡΗ άσφαλτο, ΠΑΥΕΙ να είναι ωραίο. Η ΑΝΤΙΘΕΣΗ μεταξύ των αυθεντικών τεχνών του πολέμου και των «μαχητικών αθλημάτων» γίνεται ΕΜΦΑΝΗΣ σε ΑΥΤΑ τα σενάρια.

Οι ΠΑΛΙΕΣ τέχνες του πολέμου, που παραδοσιακά περιλαμβάνουν ένα ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ φάσμα δεξιοτήτων και ΜΗΔΕΝ ΚΑΝΟΝΕΣ είναι ΠΙΟ κατάλληλες για την ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ ΦΥΣΗ των συμπλοκών στο δρόμο απ’ ότι τα «μαχητικά» αθλήματα, τα οποία διαθέτουν ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ αλλά ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ από συγκεκριμένους ΚΑΝΟΝΕΣ και ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ αγώνων και νοοτροπία γαλουχημένη σε αυτά. Αλλά ΑΚΟΜΗ και αυτοί που τα ασκούσαν και τα ασκούν ΔΕΝ ΜΕΛΕΤΟΥΝ τις απαραίτητες δεξιότητες στο ΠΡΟΟΙΜΙΟ μιας βίαιης συμπλοκής ΟΥΤΕ τις ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ της βίας. Αυτό τους αφήνει πολύ ΕΥΑΛΩΤΟΥΣ σε ΕΜΠΕΙΡΟΥΣ του δρόμου.

Η ΜΟΝΗ στιγμή που αυτό ΔΕΝ ισχύει είναι όταν ο ασκούμενος έχει ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ έκθεση σε πραγματική βία στο δρόμο για ΜΕΓΑΛΟ χρονικό διάστημα.

Συνοπτικά, η ΕΞΕΛΙΞΗ της εκπαίδευσης μάχης από τα ΑΡΧΑΙΑ ΠΕΔΙΑ ΜΑΧΗΣ στους ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΑΣΤΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ την ανάγκη ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ και ΕΞΕΛΙΞΗΣ τακτικών και τεχνικών συμπλοκής, αλλά όχι απαραίτητα ΠΡΟΣΘΕΣΗ σε αυτές, απλά ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ.

Αυτή η προσαρμογή ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ότι οι άνθρωποι είναι εξοπλισμένοι με τις σχετικές ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ για σωματική ΣΥΜΠΛΟΚΗ και τις ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ και ΨΥΧΙΚΕΣ προκλήσεις που δημιουργούνται από τα σύγχρονα αστικά περιβάλλοντα. Η κατανόηση ΑΥΤΗΣ της ιστορικής προοπτικής είναι σημασίας για οποιονδήποτε συμμετέχει στη σύγχρονη εκπαίδευση αυτοάμυνας, είτε για προσωπική άμυνα είτε για επαγγελματικές απαιτήσεις. Πρέπει δηλαδή να αποβάλλουν τον παραδοσιακό SENSEI, SIFOU, GURO και ότι άλλο από μέσα τους ΜΑΖΙ με την τέχνη τους και, να βυθιστούν στη ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ με τους ΝΟΜΟΥΣ και ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ τους και, τις δυνατότητες η μη που δίνουν αυτοί στον πολίτη ΧΩΡΙΣ να βρεθούν φυλακισμένοι.

Οι απαραίτητες δεξιότητες για τα αστικά περιβάλλοντα σήμερα

Τα αστικά περιβάλλοντα, με τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά και τις προκλήσεις τους, απαιτούν ένα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ σύνολο δεξιοτήτων για αποτελεσματική αυτοάμυνα. ΔΕΝ μπορεί να ξεπεραστεί αυτό το γεγονός με το να διδάσκονται άνθρωποι τεχνικές και πώς να «μάχονται».

Εδώ, θα διερευνήσω τις μοναδικές απαιτήσεις των αστικών τοπίων, ΛΙΓΟ τον ρόλο της τεχνολογίας στη σύγχρονη εκπαίδευση αυτοάμυνας και τη σημασία της ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ και της ΠΡΟΛΗΨΗΣ σε αυτά τα περιβάλλοντα.

Το Αστικό Τοπίο και οι Προκλήσεις του

Τα σύγχρονα αστικά περιβάλλοντα παρουσιάζουν ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ προκλήσεις που απαιτούν εξειδικευμένες δεξιότητες ΠΡΙΝ από τη συμπλοκή, ΚΑΤΑ της συμπλοκής και ΜΕΤΑ τη συμπλοκή.

Η αύξηση της ΕΝΟΠΛΗΣ βίας και η ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ των συμπλοκών με ΠΟΛΛΟΥΣ επιτιθέμενους κατέστησαν αναγκαία την ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ της ΑΥΤΟΑΜΥΝΑΣ σε πιο πρακτικές στρατηγικές που προσανατολίζονται στο δρόμο. Συχνά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ πλέον η περίπτωση μιας ΑΟΠΛΗΣ σύγκρουσης ΕΝΑΣ εναντίον ΕΝΟΣ.

Εδώ στην Ελλάδα σήμερα, έχουμε ανθρώπους που έχουν ΜΑΧΑΙΡΩΣΕΙ αθώους για την «ομάδα», αναρχικούς που μισούν την πατρίδα τους και τα σύμβολά της, συμμορίες νεαρών ληστών που είναι συχνά οπλισμένοι με μαχαίρια, πτυσσόμενα ρόπαλα και ποιος ξέρει τι άλλο. Αυτά τα σενάρια συμβαίνουν σε ΚΟΝΤΙΝΗ απόσταση, απαιτώντας δεξιότητες αποτελεσματικές σε ΣΤΕΝΟΥΣ χώρους και καταστάσεις υψηλού στρες.

Η προσαρμογή στην αστική ζούγκλα

Ως απάντηση σε αυτές τις αστικές προκλήσεις, υπάρχει σαφής ΑΝΑΓΚΗ για μια στροφή από τις ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ πρακτικές πολεμικών τεχνών και μαχητικών αθλημάτων σε στρατηγικές που αντιμετωπίζουν τις πραγματικότητες της ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΥΤΟΑΜΥΝΑΣ. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη ΤΑΚΤΙΚΩΝ και ΤΕΧΝΙΚΩΝ που είναι ΦΥΣΙΚΕΣ, ΑΠΛΕΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ και ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΙΜΕΣ στην ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ φύση των αστικών απειλών. Αυτές περιλαμβάνουν και δεξιότητες για το χειρισμό ΕΝΟΠΛΩΝ επιτιθέμενων και την άμυνα ενάντια σε ΠΟΛΛΟΥΣ επιτιθέμενους ελπίζοντας ταυτόχρονα σε τύχη βουνό μη σακατευτούμε ή πεθάνουμε σε πραγματική κατάσταση επίθεσης.

Τέρμα οι μπούρδες και οι βλακείες, όποιος πιστεύει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει ας έλθει στους χώρους μας να το δοκιμάσει.

Ποιες δεξιότητες αυτοάμυνας είναι οι σημαντικές

Η ολοκληρωμένη εκπαίδευση αυτοάμυνας θα πρέπει να περιλαμβάνει περισσότερα από τεχνικές σωματικής μάχης. Θα πρέπει να περιλαμβάνει εκπαίδευση στα στάδια πριν και μετά τη συμπλοκή, δίνοντας έμφαση στις Δεξιότητες Εκτίμησης Κινδύνου. Αυτή η ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ εξοπλίζει τους πολίτες με τα απαραίτητα εργαλεία για την αποτελεσματική πλοήγηση στην πολυπλοκότητα των απειλών του πραγματικού κόσμου.

Στον απρόβλεπτο κόσμο μας, η σημασία των δεξιοτήτων αυτοάμυνας για τους ΠΟΛΙΤΕΣ δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Η προστασία του εαυτού και των αγαπημένων προσώπων σε δυνητικά επιβλαβείς καταστάσεις είναι πολύτιμο πλεονέκτημα.

Όμως, τι χρειάζεται να γνωρίζει από την εκπαίδευσή του κανείς;

Τι έχει αλλάξει και τι πρέπει να κάνουμε

Από το 2000, εδώ στην Ελλάδα, η ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ των πολιτών μέσω ΒΑΣΙΚΩΝ δεξιοτήτων ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ και ΑΥΤΟΑΜΥΝΑΣ γίνεται όλο και περισσότερο όχι απλώς ΕΠΙΛΟΓΗ αλλά ΑΝΑΓΚΗ.

Αναλύω έναν περιεκτικό και διορατικό οδηγό, που δίνει έμφαση στις ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ, ΤΑΚΤΙΚΕΣ και ΦΥΣΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ και, τις  ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ και ΝΟΜΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ που είναι ΖΩΤΙΚΗΣ σημασίας για την προσωπική ασφάλεια. Κεντρικό στοιχείο αυτού του λόγου είναι η ΕΜΦΑΣΗ στην ΑΠΟΥΣΙΑ, την ΑΠΟΦΥΓΗ και τη ΑΠΟΔΡΑΣΗ τα «3Α» της ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ του Combatives Group.

Αυτές οι αρχές είναι υψίστης βαρύτητας για την αυτοπροστασία και αυτοάμυνα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ της ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΧΩΡΙΣ σωματική αντιπαράθεση. Η κατανόηση του ΤΡΟΠΟΥ αποφυγής επικίνδυνων σεναρίων, αποφυγής πιθανών απειλών και διαφυγής από επικίνδυνες καταστάσεις είναι ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ για την ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ αυτοάμυνα. Η ανάλυση υπογραμμίζει επίσης τη σημασία της αξιολόγησης κίνδυνου και της αποκλιμάκωσης.

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ περιλαμβάνει την αξιολόγηση καταστάσεων για τον ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ των ΠΙΘΑΝΩΝ κίνδυνων ΠΡΟΤΟΥ κλιμακωθούν, μια απαραίτητη δεξιότητα σε έναν κόσμο όπου οι απειλές μπορεί να είναι ΕΜΦΑΝΕΙΣ ή και ΑΝΕΠΑΙΣΘΗΤΕΣ. Συμπλήρωμα αυτού είναι η τέχνη της ΑΠΟΚΛΙΜΑΚΩΣΗΣ – η χρήση της ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και της ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ για ειρηνική διάχυση τεταμένων καταστάσεων, μια κρίσιμη ικανότητα για την ΑΠΟΦΥΓΗ περιττών αντιπαραθέσεων.

Περαιτέρω, θέτω στο επίκεντρο την επίγνωση περιβάλλοντος και κατάστασης. Η ΠΛΗΡΗΣ επίγνωση του περιβάλλοντος και η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ των ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΣΗΜΑΤΩΝ μπορεί συχνά να ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ τις αντιπαραθέσεις. Παράλληλα, αναφέρω τον ρόλο της ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ ως εργαλείου τακτικής αυτοάμυνας. ΑΠΛΕΣ πράξεις όπως η αλλαγή της διαδρομής κάποιου ή η λεκτική διαχείριση μπορούν να ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΝ αποτελεσματικά τις φυσικές διαμάχες.

Επιπλέον, αναφέρομαι στα στάδια της ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ συμπλοκής, προσφέροντας μια ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ προοπτική για την ΕΞΕΛΙΞΗ των βίαιων συγκρούσεων και τις ΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ των ενεργειών αυτοάμυνας – μια συχνά ΠΑΡΑΜΕΛΗΜΕΝΗ αλλά ΚΡΙΣΙΜΗ πτυχή για την κατανόηση των συνεπειών των ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ κάποιου σε μια αντιπαράθεση.

Πάνω από όλα, τονίζεται η σημασία της ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Μια ΤΕΤΟΙΑ εκπαίδευση ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ τη θεωρητική γνώση, δίνοντας έμφαση σε ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ λύσεις σε ΣΧΕΔΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΛΟΚΕΣ που προετοιμάζουν τους ανθρώπους σωματικά, διανοητικά, ψυχολογικά και συναισθηματικά για ΑΛΗΘΙΝΕΣ πιθανές απειλές.

Η ανάλυση αυτή ΔΕΝ είναι απλώς ένας οδηγός, αλλά ελπίζω να παρέχει αρκετές πληροφορίες για να σας ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΕΙ να κάνετε ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για ΕΣΑΣ και την ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ σας, ενδυναμώνοντάς σας και εξοπλίζοντάς σας με βασικές δεξιότητες για την ασφάλεια και την ηρεμία όλων σας.

Απουσία, Αποφυγή και Απόδραση

Ο πρωταρχικός στόχος σε μια κατάσταση αυτοάμυνας είναι να ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ τελείως από όποιο μέρος γνωρίζετε ότι μπορεί να παρουσιάζει κίνδυνο.

«Αν ΔΕΝ είσαι ΕΚΕΙ δεν μπορείς να τραυματιστείς.»

Η ΑΠΟΦΥΓΗ είναι σημαντική διότι σημαίνει ότι έχετε εντοπίσει κάποιον κίνδυνο και την «κάνετε» για να αποφύγετε τη ζημιά – σοφή επιλογή. Η ΑΠΟΔΡΑΣΗ σημαίνει ότι είστε ΗΔΗ στη μέση κάποιας συμπλοκής και σαν καλός και έννομος πολίτης κάνετε ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να ΑΠΟΔΡΑΣΕΤΕ από τον κίνδυνο χωρίς να ΠΑΘΕΤΕ ή να ΚΑΝΕΤΕ ζημιά. Μπορεί επίσης να σημαίνει ότι εφόσον ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΤΕ να κάνετε κάποια ζημιά από κάποια απρόκλητη επίθεση, η ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ απ’ αυτήν δημιουργεί ευκαιρία φυγής. Η όποια προπόνηση πρέπει να επικεντρώνεται σε ΓΡΗΓΟΡΕΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ κινήσεις που επιτρέπουν τη ΔΙΑΦΥΓΗ, όχι σε μάχες πάρε-δώσε «…για να δούμε ποιος θα νικήσει…»

Προ-συμπλοκή

Το γνωμικό «Κάλλιον το προλαμβάνειν ή το θεραπεύειν» του Ιπποκράτη είναι αληθές ΚΑΙ στο πλαίσιο της αυτοάμυνας. Το στάδιο ΠΡΙΝ από τη συμπλοκή αφορά την ΕΠΙΓΝΩΣΗ και την ΑΠΟΦΥΓΗ. Αυτή η φάση είναι ζωτικής σημασίας για την ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ των αποχρώσεων της ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ και των ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΟΜΙΛΙΑΣ, για την ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ των ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΩΝ ΑΠΕΙΛΩΝ και για τη ΛΗΨΗ ΜΙΚΡΩΝ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ που θα μπορούσαν να σημαίνουν κίνδυνο. Αυτή η γνώση δίνει τη δυνατότητα σε ανθρώπους να ΕΚΤΟΝΩΣΟΥΝ μια δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση ΠΡΙΝ αυτή κλιμακωθεί.

Δεξιότητες αξιολόγησης κινδύνου

Οι παραδοσιακές σχολές πολεμικών τεχνών και τα μαχητικά αθλήματα ΠΑΡΑΒΛΕΠΟΥΝ τη σημασία της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ και της ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ και της ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ. Ωστόσο, ΑΥΤΕΣ οι δεξιότητες είναι σημασίας για τον ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ ΠΙΘΑΝΩΝ ΑΠΕΙΛΩΝ και την ΑΠΟΦΥΓΗ ΣΥΜΠΛΟΚΩΝ. Η αδυναμία ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ με ΑΚΡΙΒΕΙΑ μπορεί να οδηγήσει σε ΠΕΡΙΤΤΕΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ με τρομερές ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ.

Είναι ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ η επέκταση των ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ ΑΡΧΩΝ της αυτοάμυνας και η συζήτηση ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ τακτικών και τεχνικών που είναι σημαντικές για την ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ αντιμετώπιση των επιτιθέμενων. Αυτά τα θέματα δεν αφορούν μόνο τη σωματική ικανότητα, αλλά και την κατανόηση της ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ενός επιτιθέμενου και της ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ μιας επίθεσης.

Τεχνικές αποκλιμάκωσης

Η αποκλιμάκωση είναι μια τέχνη που, όταν κατακτηθεί, μπορεί να διαχέει δυνητικά βίαιες συγκρούσεις. Η ΠΡΩΤΗ γραμμή σύγκρουσης είναι συχνά ΛΕΚΤΙΚΗ. Το να μάθετε ΠΩΣ να ΗΡΕΜΕΙΤΕ μια τεταμένη κατάσταση με ΛΟΓΙΑ μπορεί να ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ τη σωματική συμπλοκή. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση ενός ΜΗ απειλητικού τόνου, τη διατήρηση της ΜΗ επιθετικής γλώσσας του σώματος και την ενεργή ΑΚΡΟΑΣΗ του επιτιθέμενου.

Αν μπορεί να λυθεί το όποιο θέμα…, γιατί όχι;

Επίγνωση της κατάστασης

Η συνεχής επίγνωση του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ σας είναι μια κρίσιμη ικανότητα αυτοάμυνας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να προσέχετε τις διαδρομές ΕΞΟΔΟΥ, τα πιθανά ΟΠΛΑ και τους περιβαλλοντικούς ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ που θα μπορούσαν να είναι ΕΠΩΦΕΛΕΙΣ ή ΕΠΙΖΗΜΙΟΙ κατά τη διάρκεια μιας διαμάχης ή συμπλοκής. Η ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ περιλαμβάνει επίσης την ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗΣ της ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ στους ανθρώπους.

Ουδέτερη αμυντική στάση και κίνηση

Μια σωστή αμυντική στάση για τυχόν αυτοάμυνα παρέχει ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ και ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ, αλλά ΑΝΤΙΘΕΤΑ με τις πολεμικές τέχνες και τα μαχητικά αθλήματα είναι οπτικά τελείως ΟΥΔΕΤΕΡΗ. Περιλαμβάνει την τοποθέτηση του σώματος για την προστασία ζωτικών περιοχών διατηρώντας παράλληλα την ικανότητα γρήγορης κίνησης ΧΩΡΙΣ να φαίνετε ότι είστε έτοιμοι. Το να μάθετε πώς να κινείστε αποτελεσματικά – με βηματισμούς, περιστροφή και δημιουργία απόστασης – μπορεί να είναι ΠΙΟ σημαντικό από το να ξέρετε πώς να χτυπάτε.

Συμπλοκή

Εάν η απουσία, αποφυγή και η απόδραση ΑΠΟΤΥΧΕΙ, οι δεξιότητες ΑΥΤΟΑΜΥΝΑΣ μπαίνουν στο παιχνίδι στο στάδιο της ΣΥΜΠΛΟΚΗΣ. Οι παραδοσιακές πολεμικές τέχνες και τα σύγχρονα μαχητικά αθλήματα επικεντρώνονται σε τεχνικές και ΜΑΧΕΣ ΠΑΡΕ-ΔΩΣΕ σε αυτό το στάδιο. Ωστόσο, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τους ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ και τη δυνατότητα εφαρμογής αυτών των τεχνικών σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ. Η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής «αυτοάμυνας» σε ένα ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ όπως ένα ντότζο ή ρίγκ ή αίθουσα τουρνουά έναντι μιας ΞΑΦΝΙΚΗΣ, ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ στον δρόμο ποικίλλει σημαντικά και δεν ξεκινάνε με εντολή ούτε διακόπτονται με μια.

Αποτελεσματικές τεχνικές χτυπήματος

Η γνώση του ΠΩΣ να χτυπάτε ΔΥΝΑΤΑ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ είναι ζωτικής σημασίας όταν η σωματική εμπλοκή είναι ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗ. Αυτό περιλαμβάνει την κατανόηση ΠΟΙΑ μέρη του σώματός σας μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως όπλα (όπως π.χ. οι παλάμες, οι αγκώνες, τα γόνατα και τα πόδια) και η ΣΤΟΧΕΥΣΗ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ του σώματος του επιτιθέμενου (όπως π.χ. τα μάτια, ο λαιμός και η βουβωνική χώρα). Η πραγματική αυτοάμυνα δεν ασχολείται με χτυπήματα σε σημεία που μπορούν να δυναμωθούν ώστε να γίνουν πιο ανθεκτικά στα χτυπήματα.

Μετά Συμπλοκή

Η διαχείριση ΜΕΤΑ τη συμπλοκή αφορά την ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ μιας διαμάχης. Δεν περιλαμβάνει μόνο τη ΣΩΜΑΤΙΚΗ αποκατάσταση αλλά και ΝΟΜΙΚΕΣ και ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ πτυχές. Η γνώση των ΤΡΟΠΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ σε αυτές τις πολυπλοκότητες είναι ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ για τη μακροπρόθεσμη ευημερία και όποιος ΔΕΝ τους διδάσκει, ΔΕΝ έχει ΙΔΕΑ της πραγματικότητας.

Νομική επίγνωση

Η κατανόηση των ΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ της αυτοάμυνας είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ. Αυτό έρχεται ΜΕΤΑ τη συμπλοκή, όμως ΚΑΤΑ της συμπλοκής, γνωρίζοντας ΠΟΣΗ βία είναι νομικά ΕΠΙΤΡΕΠΤΗ σε διαφορετικές καταστάσεις μπορεί να αποφευχθούν νομικές επιπλοκές ΑΡΓΟΤΕΡΑ.

Ρωτάω ξανά, ποιος τα διδάσκει αυτά;

Η ενσωμάτωση ΑΥΤΩΝ των τακτικών στην εκπαίδευση αυτοάμυνας εξασφαλίζει μια ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ προσέγγιση. Έχει να κάνει με το να είσαι ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΑ και ΣΩΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΣ για να χειριστείς μια αντιπαράθεση με τρόπο που ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΕΙ τη ζημιά και ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΕΙ την πιθανότητα ενός ΑΣΦΑΛΟΥΣ αποτελέσματος. Η ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΗ αυτοάμυνα αφορά τόσο την ΑΠΟΦΥΓΗ της σύγκρουσης όσο και την ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ σε αυτήν, πάντα με τους ΝΟΜΟΥΣ κατά νου.

Ο ρόλος της ρεαλιστικής εκπαίδευσης στη σύγχρονη αυτοάμυνα

Τα ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ, οι ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ και η εκπαίδευση ΣΕΝΑΡΙΩΝ παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση αυτοάμυνας. Αυτά και άλλα ΜΑΖΙ με ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ έχουν γίνει όλο και πιο δημοφιλή για την προσομοίωση πραγματικών σεναρίων στις τάξεις μας.

Αυτές οι τεχνολογικές εξελίξεις προσφέρουν ένα ΑΣΦΑΛΕΣ περιβάλλον για τους ανθρώπους να εξασκηθούν και να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους, προετοιμάζοντάς τους για την ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ φύση των πραγματικών αντιπαραθέσεων. Με τη χρήση αυτών των «εργαλείων», οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να βιώσουν μια ΠΟΙΚΙΛΙΑ σεναρίων, από τσαμπουκάδες, σουρωμένους και μη, απλές απόπειρες ληστείας έως πολύπλοκες επιθέσεις πολλών επιτιθέμενων, βελτιώνοντας έτσι την ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ τους και τις ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ τους απόκρισης, ΧΩΡΙΣ να αποβλακωθούν στον εγκέφαλο από τα πολλά χτυπήματα ή να σακατευτούν στη προπόνηση.

Για εμάς, οι μώλωπες είναι ΑΠΟΔΕΚΤΟΙ και μετάλλια ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ της ΣΚΛΗΡΗΣ και ΕΝΤΟΝΗΣ εργασίας.

Επίγνωση και Πρόληψη στην Αστική Αυτοάμυνα

Στο ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ της εκπαίδευσης αστικής αυτοάμυνας βρίσκονται οι διάφορες μορφές ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ και ΠΡΟΛΗΨΗΣ. Η κοινότητα Combatives υποστηρίζει ΣΘΕΝΑΡΑ την επίγνωση του περιβάλλοντος και της κατάστασης για την ΑΠΟΦΥΓΗ αντιπαραθέσεων όποτε είναι δυνατόν. Ιξού και το «ασφαλείς σε τρεις μήνες» που λέμε.

Αυτή η στρατηγική είναι το ΚΛΕΙΔΙ για την ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ του περιβάλλοντος, την ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ πιθανών απειλών και τη λήψη ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΩΝ αποφάσεων. Ωστόσο, όταν η αποφυγή ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ εφικτή, το να είναι κανείς προετοιμασμένος ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ να αμυνθεί αποτελεσματικά είναι ΜΕΓΙΣΤΗΣ σημασίας.

Αυτή η προσέγγιση αφορά την ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗ του να είσαι σε ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ για πιθανούς κινδύνους και να έχεις τις ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΕΣ και ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ για να ανταποκριθείς ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ όταν η συμπλοκή είναι ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗ. Το Sparring και να προσποιηθείτε τις επιθέσεις βοηθά, αλλά ΔΕΝ θα αναπτύξει αυτό που είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ.

Συνοπτικά, η πλοήγηση στις πολυπλοκότητες των αστικών περιβαλλόντων απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΩΝ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ, ΛΕΚΤΙΚΩΝ και ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ δεξιοτήτων που εκτείνονται ΠΕΡΑ από τις παραδοσιακές «τέχνες».

Κατ’ εμέ, η σύγχρονη εκπαίδευση αυτοάμυνας πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής:

  • Την έμφαση στη σημασία της ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ και της ΠΡΟΛΗΨΗΣ.
  • Την άσκηση μέσω ρόλων, προσομοιώσεων και σεναρίων ΣΥΝ την ελεύθερη ΠΛΗΡΟΥΣ επαφής εφαρμογή.
  • Την καλλιέργεια Μαλακών Δεξιοτήτων, την ανάγνωση της γλώσσας του σώματος, την αποκλιμάκωση, τη διαπραγμάτευση και τη στρατηγική τοποθέτηση.
  • Την ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ στις μοναδικές προκλήσεις του αστικού περιβάλλοντος.
  • Και την αξιοποίηση προστατευτικών για ρεαλιστική εκπαίδευση σεναρίων.

Αυτά τα στοιχεία είναι ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΑ για την ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ των ανθρώπων μας για ΠΟΙΚΙΛΕΣ και ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΕΣ αστικές συμπλοκές.

Πολιτιστικές επιρροές και νομικές επιπτώσεις στην εκπαίδευση αυτοάμυνας

Στην εκπαίδευση αυτοάμυνας, δύο είναι οι κρίσιμοι παράγοντες:

  1. η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ εφαρμογής ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ και
  2. τα κρίσιμα νομικά ΟΡΙΑ που διέπουν την αυτοάμυνα.

Εδώ θα συζητήσω πώς ΑΥΤΑ τα στοιχεία επηρεάζουν τα ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ συστήματα αυτοάμυνας και την ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ της εκπαίδευσης στα νομικά πλαίσια.

Η πολιτισμική ποικιλομορφία των συστημάτων αυτοάμυνας

Η πολιτιστική ποικιλομορφία συστημάτων που εντοπίζεται στις αστικές περιοχές επηρεάζει σημαντικά την εκπαίδευση ανθρώπων. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ πολιτιστικά υπόβαθρα φέρνουν στο τραπέζι μια ποικιλία από συστήματα και τεχνικές, το καθένα με μοναδικά πλεονεκτήματα και πρακτικές εφαρμογές. Για αθλητές και ενδιαφερόμενους χομπίστες, αυτή η ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ συμβάλλει σε μια πλούσια επιλογή, ενισχύοντας το βάθος και το εύρος των διαθέσιμων τεχνικών. Επιτρέπει μια πιο ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ κατανόηση των διαφόρων συστημάτων, ΔΙΕΥΡΥΝΟΝΤΑΣ ότι μπορεί να ΜΑΘΕΙ και να ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ κανείς σε σύγχρονα μαχητικά αθλήματα. Η ενσωμάτωση της ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑΣ στην μαχητική άθληση σίγουρα εμπλουτίζει τη μαθησιακή εμπειρία, εκθέτοντας τους ασκούμενους σε διάφορα συστήματα και τεχνικές.

Οι περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να μάθουν συστήματα όπως Καράτε, Κούνγκ Φου, Brazilian Jiu-jitsu, Kickboxing, Muay Thai και ειδικά MMA, πιστεύοντας ότι είναι πιο ΠΡΑΚΤΙΚΑ και ΚΑΛΥΤΕΡΑ για καταστάσεις στο δρόμο. Έχουν εν ΜΕΡΕΙ δίκιο όταν υποθέτουν ότι κάποια είναι ΠΡΑΚΤΙΚΑ, αλλά ΟΛΑ απέχουν ΠΟΛΥ από το καλύτερο για κατάσταση αυτοάμυνας στο ΔΡΟΜΟ.

Μπορεί να ρωτάτε «Γιατί, δεν είναι το ίδιο πράγμα;»

Όχι βέβαια! Χρειάζονται ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ, ΣΤΑΣΗ, ΣΤΟΧΟΥΣ, ΠΡΟΘΕΣΗ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ για αληθινές καταστάσεις αυτοάμυνας του δρόμου και τους νόμους της χώρας μας. ΔΕΝ αρκούν για εκπαίδευση σε καταστάσεις αυτοάμυνας.

Εκεί τα πράγματα είναι ΧΑΟΤΙΚΑ, ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΑ, ΑΧΑΛΙΝΩΤΑ, «ΒΡΩΜΙΚΑ», ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΑ, ΑΝΕΛΕΗΤΑ όπου μπορεί να νιώθει κανείς ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΜΕΝΟΣ, ΠΑΝΙΚΟΒΛΗΤΟΣ, ΕΥΑΛΩΤΟΣ και ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΣ γιατί ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΣΩΣΕΙ…

Η δική μας κοινότητα έχει ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ τακτικές και σίγουρα τεχνικές από αυτά είδη στην υπηρεσία της αυτοάμυνας. Απλά τα δουλεύουμε σκληρά μέχρι εξαντλήσεως.

Όπως πάντα λέω, προέχει η ΑΣΦΑΛΕΙΑ και, εφόσον ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ το πρόγραμμα πρέπει να είμαστε ΣΙΓΟΥΡΟΙ ότι κατέχουν την δυνατότητα να την ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ.

Η προσαρμογή της εκπαίδευσης σε κοινωνικούς κανόνες και νόμους

Μια εξέχουσα πτυχή της εκπαίδευσης αυτοάμυνας μας είναι η ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ της με τους ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ και τα ΝΟΜΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ. Η ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ μεταξύ της διδασκαλίας ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΩΝ τεχνικών αυτοάμυνας και της διασφάλισης νόμιμης ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ είναι λεπτή. Οι εκπαιδευτές και οι ασκούμενοι πρέπει να ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ τις νομικές ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ των ΠΡΑΞΕΩΝ τους, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ σε καταστάσεις αυτοάμυνας.

Τα νομικά άρθρα περί αυτοάμυνας και υπέρβασης αυτής είναι το πρώτο μας μάθημα.

Η εκπαίδευση πρέπει, επομένως, όχι μόνο να επικεντρώνεται στις ΦΥΣΙΚΕΣ τακτικές και τεχνικές, αλλά και να εκπαιδεύει το ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΧΡΗΣΗΣ αυτών των δεξιοτήτων. Δεν είναι δυνατόν να ισχυρίζεται κανείς ότι διδάσκει αυτοάμυνα αν όσα διδάσκει ΔΕΝ στηρίζονται στους νόμους της χώρας μας.

Η πλοήγηση στα νομικά όρια της αυτοάμυνας

Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ και ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ των νομικών ορίων της αυτοάμυνας είναι μια σημαντική πτυχή της εκπαίδευσης αυτοάμυνας μας. Αυτό συνεπάγεται την ΠΛΗΡΗ κατανόηση των ΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ της χρήσης δεξιοτήτων και ΟΠΛΩΝ ΑΥΤΟΑΜΥΝΑΣ. Οι εκπαιδευτές και οι ασκούμενοι πρέπει να αναγνωρίσουν τη λεπτή γραμμή μεταξύ ΑΥΤΟΑΜΥΝΑΣ, ΚΑΒΓΑ και ΕΠΙΘΕΣΗΣ και να κατανοήσουν ότι η νομιμότητα της ΧΡΗΣΗΣ τέτοιων δεξιοτήτων μπορεί να ΠΟΙΚΙΛΛΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ανάλογα με τις ΕΙΔΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ μιας συμπλοκής. Επομένως, η εκπαίδευση αυτοάμυνας πρέπει να περιλαμβάνει μια ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ επισκόπηση των ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ και ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ για να ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ότι οι ασκούμενοι είναι ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΙ στην ΑΜΥΝΑ τους και ΣΥΜΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ με τις ΝΟΜΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ του τόπου μας. Η εκπαίδευσή μας διασφαλίζει ότι οι εκπαιδευόμενοι είναι προετοιμασμένοι ΦΥΣΙΚΑ και ΝΟΜΙΚΑ για σενάρια πραγματικών συμπλοκών.

Για καταστάσεις αυτοάμυνας, η τήρηση των ΝΟΜΙΚΩΝ προτύπων και πλαισίων είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ για να διασφαλιστεί ότι η εκπαίδευση παραμένει ΣΧΕΤΙΚΗ, ΥΠΕΥΘΥΝΗ και ΝΟΜΙΚΑ ΟΡΘΗ. Αυτή η πτυχή αποτελεί για εμάς τη ΒΑΣΗ του Σχεδίου Δράσης μας στο Σύστημα Εκπαίδευσης Αυτοάμυνας, προστατεύοντας τους ανθρώπους μας ώστε να περιηγηθούν ασφαλώς στις πολυπλοκότητες μιας κατάστασης συμπλοκής.

Πρακτικές και ηθικές θεωρήσεις στη αυτοάμυνα

Στη εκπαίδευση αυτοάμυνας, η ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ και τα ΗΘΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ είναι πρωταρχικής σημασίας. Μην ακούτε ανθρώπους που σας διδάσκουν 50 τρόπους να βρεθείτε στη φυλακή. Ειδικά όσοι διδάσκουν και καλά «μαχαίρι».

Εδώ, θα εμβαθύνω στην προσέγγιση του Combatives Group για την εκπαίδευση ανθρώπων, τονίζοντας την ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ μεταξύ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ, ΤΑΚΤΙΚΗΣ και ΤΕΧΝΙΚΗΣ και, συζητώντας τη σημασία της ΗΘΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ στην εφαρμογή των δεξιοτήτων αυτοάμυνας.

Η Προσέγγιση του Combatives Group στην Εκπαίδευση

Η προσέγγιση του Combatives Group στην εκπαίδευση πρακτικών αυτοάμυνας δίνει έμφαση στην ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ και την ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Οι μεθοδολογίες μας έχουν σχεδιαστεί για να εξοπλίσουν τους ανθρώπους με τις απαραίτητες δεξιότητες για να χειριστούν τις απειλές του κόσμου μας. Σε αυτό στηρίζεται το δόγμα μας που είναι ΑΠΛΟ, ΑΜΕΣΟ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ όπου όλα όσα κάνουμε πρέπει να είναι ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΙΜΑ σε διάφορα σενάρια σύγκρουσης και εν τέλει εμπλοκής. Όλο το σύστημα είναι σχεδιασμένο με βάση τους ΝΟΜΟΥΣ της χώρας μας. Η προσέγγιση ξεκινά με μια ισχυρή βάση ΑΠΟΦΥΓΗΣ δυνητικά βίαιων καταστάσεων, ΕΛΕΓΧΟΥ της ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ στο άτομό μας, ΑΠΟΚΛΙΜΑΚΩΣΗ και ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ σε καταστάσεις που κλιμακώνονται και, ΜΟΝΟ από τη στιγμή που ΟΛΑ αυτά έχουν αποτύχει, την καταφυγή στη βία. ΑΚΟΜΗ και σε περίπτωση ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΥ σε ΧΡΗΣΗ βίας, η βία που ασκείται είναι ΚΛΙΜΑΚΟΥΜΕΝΗ για να προστατεύει ΟΛΟΥΣ τους εμπλεκόμενους.

Εξισορρόπηση Τεχνικής με Στρατηγική

Η εξισορρόπηση των φυσικών τακτικών και τεχνικών με μια στρατηγική νοοτροπία είναι μέρος της προπονητικής μας φιλοσοφίας. Το να γνωρίζετε ΠΩΣ να εκτελέσετε μια κίνηση και να κατανοήσετε ΓΙΑΤΙ και ΠΟΤΕ να τη χρησιμοποιήσετε ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ. Αυτή η προσέγγιση διασφαλίζει ότι οι άνθρωποι δεν είναι μόνο ΣΩΜΑΤΙΚΑ προετοιμασμένοι, αλλά διαθέτουν επίσης τη ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ ΟΞΥΤΗΤΑ για να χειρίζονται δύσκολες καταστάσεις και να μειώσουν ή και να εξουδετερώσουν αποτελεσματικά τις απειλές.

Η ανάπτυξη πρακτικών ικανοτήτων αυτοάμυνας

Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα είναι προσαρμοσμένο για να αντιμετωπίσουν οι ασκούμενοι την εφαρμογή των δεξιοτήτων αυτοάμυνας στον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ, ΟΧΙ στην αίθουσα άθλησης ΟΥΤΕ σε αγώνες. Το σύστημά μας ΔΕΝ είναι φτιαγμένο για ΑΘΛΗΣΗ και ΑΓΩΝΕΣ, ΟΥΤΕ για παρατεταμένες συμπλοκές. Αν ήταν, ΔΕΝ θα ήταν αυτοάμυνα με την ΝΟΜΙΚΗ έννοια. Εστιάζουμε στην ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ και την ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ στις ΤΑΚΤΙΚΕΣ ,ΤΕΧΝΙΚΕΣ και ΕΦΑΡΜΟΓΗ τους, διασφαλίζοντας ότι αυτό που διδάσκεται είναι ΣΧΕΤΙΚΟ και ΒΙΩΣΙΜΟ σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ καταστάσεις. Αυτή η εστίαση σε ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ έχει σχεδιαστεί για να προετοιμάσει τους ανθρώπους για τις προκλήσεις που πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν σε αστικά περιβάλλοντα. Από την αντιμετώπιση ΑΟΠΛΟΥ επιτιθέμενου ή ΠΟΛΛΩΝ επιτιθέμενων μέχρι την αντιμετώπιση ΕΝΟΠΛΟΥ επιτιθέμενου, πάντα με γνώμονα τις ΑΝΤΙΞΟΟΤΗΤΕΣ τέτοιων καταστάσεων.

Δεν επιτρέπουμε να καλλιεργηθούν φαντασμένοι ασκούμενοι στους χώρους μας.

Η εξισορρόπηση δεξιοτήτων αυτοάμυνας με ηθική ευθύνη

Εκτός από τις ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ δεξιότητες, η ΗΘΙΚΗ διάσταση της εκπαίδευσης στην αυτοάμυνα είναι ένα κρίσιμο σημείο εστίασης για το Combatives Group. Οι δάσκαλοι, οι εκπαιδευτές και οι ασκούμενοι φέρουν την ΕΥΘΥΝΗ να μεταφέρουν και να χρησιμοποιούν τις δεξιότητές τους με ΣΥΝΕΣΗ. Αυτό σημαίνει να ΣΕΒΟΝΤΑΙ την ιερότητα της ζωής και να έχουν γνώση των συνεπειών των πράξεών τους σε καταστάσεις αυτοάμυνας.

Οι ασκούμενοί μας πρέπει να ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ τη σημασία του ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ και τις ΗΘΙΚΕΣ συνέπειες της χρήσης δεξιοτήτων αυτοάμυνας, διασφαλίζοντας ότι οι ενέργειές τους είναι ΠΑΝΤΑ νομικά και ηθικά ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΕΣ. Η προσέγγιση μας στη εκπαίδευση αυτοάμυνας δίνει έμφαση στην ανάπτυξη ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ εφαρμογής δεξιοτήτων αυτοάμυνας και ενσταλάζει ένα ισχυρό αίσθημα ΗΘΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ. Εξισορροπώντας την ΤΕΧΝΙΚΗ με τη ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και την ΗΘΙΚΗ, στοχεύουμε να προετοιμάσουμε τους ανθρώπους για την ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ των πραγματικών σεναρίων, διασφαλίζοντας ότι ΕΙΝΑΙ έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ και ΥΠΕΥΘΥΝΑ.

Συμπέρασμα

Δέσμευση για αυθεντική τεχνογνωσία και ρεαλιστική, υπεύθυνη εκπαίδευση

Καθώς ολοκληρώνω αυτό το άρθρο, το Combatives Group επιβεβαιώνει τη σταθερή του δέσμευση να καλλιεργήσει αληθινή τεχνογνωσία στην εκπαίδευση αυτοάμυνας. Αυτή η δέσμευση δεν αφορά μόνο την ΠΑΡΟΧΗ εκπαίδευσης που είναι ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ, ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ και ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ στις περίπλοκες απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου, αλλά και τη διασφάλιση της ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και της ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ των μελών μας. Η προσέγγισή μας στην εκπαίδευση αυτοάμυνας χαρακτηρίζεται από μια αρμονική ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ πρακτικών δεξιοτήτων με μια ΕΙΣ ΒΑΘΟΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ των ηθικών και νομικών παραμέτρων. Αυτή η ισορροπημένη μεθοδολογία είναι ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ για την ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ των ανθρώπων για τεχνικές φυσικής συμπλοκής και τη λήψη τεκμηριωμένων, νόμιμων αποφάσεων σε κρίσιμες καταστάσεις.

Τονίζουμε ΞΑΝΑ ότι η αποτελεσματική πλοήγηση στις ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΕΣ των καταστάσεων βίας απαιτεί κάτι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ από φυσική ικανότητα. Απαιτεί ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ και ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ. Η αφοσίωση της κοινότητάς μας επεκτείνεται στην προσφορά ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ και ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ εκπαίδευσης αυτοάμυνας βαθιά ριζωμένη στην ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ της ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑΣ των σύγχρονων αστικών περιβαλλόντων και πιεσμένων ανθρωπίνων σχέσεων. ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ τις διαφορετικές ανάγκες όσων επιδιώκουν να περιηγηθούν σε αυτά τα περιβάλλοντα με ασφάλεια και υπευθυνότητα. Ως εκ τούτου, τα εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να εξοπλίζει τους ανθρώπους με τις δεξιότητες να ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ αυτές τις προκλήσεις με ΣΙΓΟΥΡΙΑ.

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ και το εκπαιδευτικό ΗΘΟΣ του Combatives Group περιστρέφεται γύρω από τη σύνθεση ΑΥΘΕΝΤΙΚΗΣ τεχνογνωσίας και ρεαλιστικής, υπεύθυνης προετοιμασίας. Αυτή η διπλή εστίαση διασφαλίζει ότι οι εκπαιδευόμενοί μας είναι ΙΚΑΝΟΙ στις δεξιότητες αυτοάμυνας και ΣΥΝΕΤΟΙ στην εφαρμογή τους, έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις δυναμικές προκλήσεις του σημερινού κόσμου.

Περισσότερα από αυτή τη ΓΕΝΙΚΗ πληροφόρηση μη περιμένετε, δεν θα διαβάσετε για τις λεπτομέρειες των μεθόδων, τακτικών και τεχνικών μας, αυτά είναι για όσους δεσμεύονται να επενδύσουν στον εαυτό τους και την κοινότητά μας.

28/12/2023

Καπανταϊδάκης Ζαχαρίας

Μοιράσου το:

Σχετικά άρθρα

Τα μυστικά της Διαχείρισης Απειλής

Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ της ΑΠΕΙΛΗΣ είναι ΜΕΙΖΩΝΟΣ σημασίας σε θέματα ασφάλειας, αυτοπροστασίας και αυτοάμυνας. Δεν νοείται να διδάσκει κανείς το ευρύτερο θέμα της αυτοάμυνας, χωρίς να γνωρίζει και να ασκεί αυτό το στοιχείο.

Τα μυστικά της Άσκησηs Βίας

Οι λεπτομέρειες του ΓΙΑΤΙ και ΠΩΣ εμείς στο Combatives Group ασχολούμαστε με δυνητικά επικίνδυνες φυσικές διαπροσωπικές συγκρούσεις και, με τον τρόπο που το κάνουμε αναλύονται.

Η σωστή εκπαίδευση της αστυνομίας

Το Ευρωπαϊκό μοντέλο αστυνόμευσης αποτελεί πολύ καλύτερο και πιο πολιτισμένο παράδειγμα από το Αμερικάνικο. Όμως, για τους Αμερικανούς και τώρα ΚΑΙ Ευρωπαίους, γίνονται συζητήσεις σε ΛΑΘΟΣ κατεύθυνση από ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα από βία.

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Με την αποστολή της φόρμας συμμετοχής στο σεμινάριο, δηλώνω ότι συμφωνώ με τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρατίθενται εδώ:

  • Οι αιτήσεις συμμετοχής θα κλείσουν 2 ημέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου.
  • Υποχρεωτικός εξοπλισμός: Σαγιονάρες, Πετσέτα προσώπου
  • Προαιρετικός εξοπλισμός: Κάσκα, Μασέλα, Σπασουάρ.
  • Οι συμμετέχοντες οφείλουν να είναι οικονομικά εντάξει πριν την έναρξη του σεμιναρίου. Παρέχονται τραπεζικός λογαριασμός και PayPal, μέσω email. Απόδειξη λαμβάνεται ηλεκτρονικά. Εδώ αναγράφονται οι τρόποι πληρωμής.
  • Οι συμμετέχοντες θα λάβουν Βεβαίωση Συμμετοχής.

Πληρωμή σεμιναρίου:

Οι πληρωμές συμμετοχής θα καταβάλλονται τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου στη γραμματεία ή μέσω Paypal μέσω του ακόλουθου συνδέσμου (πληρωμή σεμιναρίου), στη διοργανώτρια εταιρεία Ανθρώπινη Ανάπτυξη ΑΜΚΕ – Human Development NPO. Μη πληρωμένες αιτήσεις θα θεωρηθούν άκυρες.

Η απόδειξη πληρωμής θα σταλεί ηλεκτρονικά στο δηλωμένο e-mail μετά το πέρας του σεμιναρίου. Πλήρης επιστροφή του καταβληθέντος ποσού γίνεται για ακυρώσεις συμμετοχής τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου. Η ακύρωση πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά με σχετικό email ή τηλεφωνικά.

ΟΡΟΙ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Η ακύρωση πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά, μέσω της Φόρμας Ακύρωσης Συμμετοχής. Εναλλακτικά, καλέστε μας στο 210.80.47.244, εγκαίρως. Θυμηθείτε ότι η γραμματεία λειτουργεί καθημερινές, από τις 10:00 έως τις 16:00.